האם לעצירות יש קשר להעדר פעילות גופנית? – התשובה המפתיעה.

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

כאשר אנחנו סובלים מעצירות אנחנו ממהרים להאשים את התזונה הלקויה שלנו, את האכילה הלא אחראית מצידנו של מאכלים לא בריאים, ומנגד אי אכילה מספקת של מזונות בריאים וכו'. וכל זה נכון. לתזונה שלנו יש קשר ישיר בחלק גדול מהמקרים להתפתחות של עצירות, אבל לא רק לה. עצירות עלולה להיווצר גם כתוצאה מהעדר פעילות גופנית מספקת. כן, נכון, זה נשמע מעט לא קשור. מה הקשר בין פעילות מערכת העיכול לפעילות גופנית? אז זהו, שקשר כזה יש גם יש. על כך בשורות הבאות.
פעילות גופנית לעצירות

תוכן עניינים

רקע בסיסי לעצירות.

עצירות היא תופעה שכ20% מהאוכלוסייה 'מתענגים' עליה. העצירות נובעת לרוב מהרגלי תזונה לא נכונים, משתייה לא מספקת, הריון ועוד.

בחלק מהמקרים העצירות נגרמת בגלל בעיות משמעותיות יותר בגוף. אך זה לא משקף את רוב המקרים. לרוב ניתן לטפל בעצירות באמצעות שינויי תזונה נדרשים הכוללים צריכה של מאכלים רוויים בסיבים תזונתיים, שתייה מרובה, אכילת מאכלים משלשלים כגון שזיפים מיובשים, שמן זית, זרעי פשתן ועוד.

במקרים חמורים יותר נעשה שימוש במשלשלים או במרככי צואה לא טבעיים, במטרה לשחרר את פקק העצירות. אך תמיד עדיף למצות את הטיפול הטבעי לפני השימוש בתכשירים אלו.

אך יש עוד משהו שעשוי לגרום לעצירות , והוא פעילות גופנית לא מספקת. הגורם הזה לעצירות פחות מדובר, ופחות מצוי בתודעת האנשים וחבל. מכיוון שהמודעות לגורם זה עשוי לחסוך מהרבה מאוד אנשים את הסבל שלהם מעצירות.

 

מה הקשר בין העדר פעילות גופנית לעצירות?

העדר פעילות גופנית מספקת, זה פתח להרבה מאוד בעיות גופניות, ויש מי שיגידו שגם נפשיות. ככל שהגוף לא פעיל הוא מתנוון, נחלש ומתפקד פחות טוב.

שרירים נועדו שנשתמש בהם, ובמידה ומזניחים אותם הם נסוגים לאחור מבחינת היכולת שלהם לתפקד כנדרש. ואז מה הפלא שבעיות רבות, וביניהן עצירות צצות בגוף.

בדיוק כמו כל מערכות הגוף, גם מערכת העיכול משופעת בשרירים שתפקידם לסייע לה לתפקד בצורה טובה. השרירים האלה עוזרים למערכת לעכל את המזון כנדרש ולדחוף אותה החוצה מהגוף בבוא העת. הבעיה מתחילה כאשר אנחנו לא פעילים מספיק גופנית, אזי גם השרירים האלה האמונים על טיב התפקוד של מערכת העיכול והוצאת הצואה מהגוף, הולכים ונעשים רפויים וחלשים, והם כבר לא נמצאים שם לעזרתנו כאשר אנחנו מנסים לדחוף את הצואה אל מחוץ לגוף ומגלים ש'אופס' זה לא הולך.

אבל זה עוד לא הכול. לפעילות הגופנית שלנו יש תרומה מכריעה נוספת למערכת העיכול שלנו. כאשר אנחנו מניעים את הגוף אנחנו ממריצים את זרימת הדם לכל חלקי הגוף, כולל המעיים. זרימת הדם למעיים נחוצה מאוד לפעילות התקינה שלו. וזאת סיבה נוספת לכך שכאשר אנחנו בוחרים לעצמנו אורך חיים של רביצה על הספה, או שכיבה במיטה, התוצאה המיידית עשויה להיות עצירות קשה.

אז אם חשבתם שהקשר בין עצירות לפעילות גופנית הוא קלוש עד לא קיים, אז אולי כדאי לכם לחשוב על זה שוב. זה עשוי לעזור לכם מאוד.

 

לעצירות בהריון יש קשר להעדר פעילות גופנית?

זה ידוע שעצירות בהריון נפוצה במיוחד. יש הרבה סיבות לכך שנשים הריוניות מתמודדות עם עצירות קשה, זה כולל שינויים אנטומיים והורמונליים ועוד.

אך גם העדר פעילות גופנית מספקת בתקופת ההיריון יכול להיות גורם לעצירות בתקופה מאתגרת זו. נשים הריוניות נוטות ובצדק לשבת יותר, לנוח ולישון יותר ובקיצור להפעיל פחות את הגוף. נשים אחרות בכלל פוסקות לעבוד לחלוטין, אם מפני שהעבודה היא פיזית וקשה להן מידי בתקופת ההיריון, ואם זה הרופא שממליץ להן לצאת ל'שמירה'.

אבל ייתכן מאוד שהירידה הזאת בפעילות הגוף, תחבור לנסיבות האחרות שגורמות לעצירות בהריון, וביחד הן יאחדו כוחות כדי לייצר עצירות אחת גדולה וחמורה.

 

איזו פעילות גופנית נדרשת לפתרון בעיית העצירות?

אל דאגה אין צורך להתחיל 'לקרוע' את הגוף ולהפוך להיות ספורטאים מהמדרגה הראשונה. כל מה שנדרש ממכם זה להקפיד על פעילות גופנית תקינה. קודם כל תקפידו ללכת בכל יום (במיוחד אם אתם צמודים לרכב) ותשתדלו שההליכה תהיה מהירה ככל הניתן. כמו כן רצוי מאוד שתעסקו בספורט שאתם מחבבים. זה יכול להיות שחייה, ריקוד, ריצה, כדורגל, רכיבת אופניים. ובקיצור לא ממש משנה מה. העיקר שתתחילו לזוז מעט.

וגם לנשים הריוניות שלהן מעט קשה יותר לזוז, חשוב מאוד כן להקפיד על פעילות גופנית טובה. לנשים תחת 'שמירה' יש להתייעץ עם הרופא המלווה שלהן לפני תחילת כל סוג של ספורט.

 

לסיכום:

  • עצירות עשויה להיגרם משלל גורמים. אחד הגורמים הפחות מוכרים של העצירות זה העדר פעילות גופנית מספקת.
  • כאשר הגוף לא פעיל מספיק השרירים שסובבים את מערכת העיכול נחלשים, וכמו כן אין זרימת דם מספקת למעיים וכתוצאה מכך עשויה להיווצר עצירות קשה.

שאלות נוספות

פעילות גופנית בהחלט עשויה לסייע למעיים להתמודד טוב יותר עם מצוקת העצירות.
ייתכן שכן. אך עדיין יש להתייעץ עם רופא בכל מקרה של עצירות כרונית.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים