סובלים מעצירות? דבש עשוי להמתיק לכם את הסבל.

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

כשאנשים מתמודדים עם עצירות זה ניכר על הפנים שלהם, פשוט אי אפשר להסתיר את זה. נכון שלא נעים 'לפתוח' את הנושא, אבל מבע הפנים המיוסר כבר מספר הכול. אז איך יוצאים מזה? איך משחררים את הפקק הנוראי הזה במעיים? את השאלה הזו אף פעם אל תשאלו בפורמים של הרבה אנשים, מכיוון שתקבלו ממטרים עזים של תשובות סותרות שרק יבלבלו אתכם יותר. כי ככה זה עם עצירות, יש הרבה מידע סותר שמסתובב לגבי ההתמודדות איתה. גם לגבי דבש יש בלבלול גדול, האם הוא טוב או לא טוב לעצירות? ספוילר, התשובה היא חיובית (לא לכולם) . ובמאמר זה נסביר למה.
דבש לעצירות

תוכן עניינים

מילה או שתיים על עצירות.

סובלים מעצירות? על תיבהלו. אתם חלק מקבוצה אנושית גדולה מאוד המתמודדת עם התופעה. הסטטיסטיקה מספרת לנו על כ20% מהאוכלוסייה המתמודדים איתה, כאשר אצל נשים הריוניות המספר מאמיר ל 40%.

עצירות זה מצב בו יש שיבוש באופן בו יוצאת הפסולת מהגוף. כשסובלים מעצירות התסמינים יהיו: צואה יבשה וגושית, פחות מ3 יציאות בשבוע, יציאות כואבות, יציאות חלקיות וצורך בהפעלת לחץ. כמו כן ייתכנו כאבי בטן, נפיחות וגזים.

לרוב ניתן להקל על העצירות באמצעים טבעיים ובריאים בצורה יעילה. בין שלל האמצעים האלה נמצא המאכל הכול כל מתוק, והכל כך אהוב, דבש.

יש הרבה אנשים שמעידים שמצאו בדבש נחמה לעצירות שלהם.

 

על הדבש והקשר שלו לטיפול בעצירות.

יש משהו מאוד מבלבל בדבש. מצד אחד הוא מאכל שרווי בתכונות בריאות הייחודיות רק לו, ומצד שני הוא חתיכת סוכר (כ80% מהדבש זה סוכר) אז מה לזה ולבריאות?

מה גם שידוע שמאכלים עם תכולה גבוהה של סוכר, ממש לא תורמים לטיפול בעצירות, אלא ההפך, הם דווקא מחמירים אותה. כל זה נכון, אבל מסתבר שבכל הקשור לעצירות היתרונות הטמונות בדבש עולות על החסרונות. (לא לכולם, יש מי שצריכת הדבש בשבילו עשויה להיות מסוכנת)

מעניין לגלות שהמתוק המוזהב והנוזלי הזה, הוא לא רק בריא לעצירות. הוא בריא לעוד שלל מצבים בריאותיים. הדבש משמש כפרוביוטיקה טבעית, הוא מחזק את המערכת החיסונית, מסייע בטיפול בכיבי קיבה ועוד בעיות במערכת העיכול, מונע בעיות לב, מונע סרטן, מטפל בשיעולים ובכאבי גרון, והוא נושא בתוכו עוד שלל תכונות חיוביות ונחוצות לגוף האדם.

ובאשר לעצירות שלנו, ברפואה הסינית מאמינים מאוד באפקטיביות של הדבש לטיפול בעצירות. ואכן המון אנשים מעידים שהדבש (במיוחד בשילוב עם מיץ לימון טרי) שחרר להם את העצירות. אז לנו רק נותר לתת לדבורים לרקוח לנו את התרופה לעצירות שלנו.

 

כיצד פועל הדבש לטיפול בעצירות?

דבש מכיל אנזימים ותרכובות אחרות המסייעות להקל על תסמיני עצירות, כולל נפיחות וגזים. הפחמימות בדבש גם עוזרות לעורר את המעיים, מה שיכול להקל על חלק מאי הנוחות הקשורה לעצירות, והכי חשוב להמריץ את הצואה לצאת מהגוף.

כדי לקבל תוצאות אפקטיביות ומקסימליות מהדבש, מומלץ להכין מעין תה הכולל מים חמימים, דבש ומיץ לימון סחוט טרי. למיץ לימון יש גם תכונות מיוחדות לטיפול והקלה על עצירות, וכאשר הוא פוגש את הדבש הם הופכים להיות ביחד תרופה מעולה לעצירות.

 

מהו המינון המומלץ, ומתי נכון לצרוך?

אם כל הכבוד לדבש ותכונותיו המעולות לטיפול בעצירות. אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה חתיכת סוכר. וסוכר כידוע זה לא המזון הבריא ביותר לגוף. לכן חשוב לצרוך את הדבש במינון שיסייע לעצירות, אך בו בזמן לא יפגע בבריאות שלנו.

ההמלצה היא לפתוח את הבוקר בעוד הקיבה ריקה עם תמהיל של מים חמים עם כשתי כפות דבש ומיץ לימון סחוט (כחצי לימון) ולשתות. מומלץ להקפיד על כך בעקביות לאורך מספר ימים עד לקבלת התוצאות הרצויות. במקרה זה העקביות וההמשכיות היא קריטית להצלחת הטיפול. וזאת בניגוד למשלשלים למיניהם שנותנים תוצאות מהירות יותר, אבל הם בריאים פחות, וטומנים בחובם סכנת התמכרות, ותופעות לוואי מסוימות.

כשמציבים את הטיפול הטבעי מול הטיפול במשלשלים, תמיד כדאי לבחור בזה הטבעי. נכון שהוא מהיר פחות, אבל הוא בריא ובטוח יותר ולכן הסבלנות בהחלט משתלמת.

 

למי אסור בשום אופן לצרוך דבש לטיפול בעצירות?

השימוש בדבש לטיפול בעצירות מומלץ לאנשים בריאים שלא סובלים ממחלת הסוכרת. לאנשים המתמודדים עם סוכרת לא מומלץ כלל לגעת בדבש (בניגוד למיתוסים הקיימים שדבש עוזר לסוכרת).

כמו כן גם לתינוקות בני פחות משנה אין לתת דבש כלל. וזאת מכיוון שדבש עשוי להכיל רעלן בשם בוטוליזם, ורעלן זה עלול לגרום לבעיות דיבור, קשיי בליעה, קשיי נשימה ושיתוק שרירים לתינוקות בני פחות משנה, וזאת מפני שהמערכת החיסונית שלהם לא יודעת להתמודד כנדרש עם הרעלן הזה.

הערלה הזאת היא אמנם לא נפוצה, אבל היא עשויה להיות קטלנית, ולכן אין לקחת את הסיכון גם אם הוא קטן.

עדיין יש מספיק דרכים לפתור את העצירות אצל תינוקות בצורה בטוחה ויעילה מבלי להזדקק לדבש.

 

האם הדבש פועל אצל כולם לשחרור העצירות?

אין מערכת עיכול אחת שדומה לחברתה, כל מערכת והרגישויות שלה וההרגלים שלה. זאת גם הסיבה שהדבש לא יהיה יעיל לכל אחד לטיפול בעצירות באותה מידה. בעוד מערכת עיכול אחת תגיב טוב מאוד לדבש, ייתכן שחברתה תגיב באדישות מלאה. ולכן במידה והדבש לא מסייע בפתרון בעיית העצירות תוך כשבוע, אין טעם להמשיך ולהתעקש   על טיפול זה, ובטח שלא לצרוך את הדבש בצורה מופרזת בניסיון להשיג את התוצאה.

במקרה כזה מומלץ לנסות תרופות טבעיות אפקטיביות אחרות כגון שמן זית, זרעי פשתן, זרעי צ'יה, שזיפים מויבשים או מיץ שזיפים ועוד. במידה וכל אלה גם לא עוזרים יש לפנות להיוועצות עם הרופא לגבי המשך הטיפול.

 

לסיכום:

  • סובלים מעצירות? ייתכן והתרופה שלכם לתופעה המעיקה, תהיה מתוקה במיוחד – מתוקה כדבש.
  • למרות שלדבש יש תכולת סוכר גבוהה מאוד, עדיין הוא נחשב ליעיל ואפקטיבי מאוד לעצירות. וזאת בשל תכונות מיוחדות שהוא מכיל.
  • כדי למקסם את השפעותיו החיוביות של הדבש לעצירות. מומלץ לצרוך אותו על הבוקר על קיבה ריקה, בצורה הבאה: לערבב כ2 כפות דבש בכוס מים חמים, להוסיף מיץ לימון סחוט טרי ולשתות. אין להפריז בשימוש בדבש וזאת בשל תכולת הסוכר הגבוהה שלו.
  • למי שסובל מסוכרת ולתינוקת בני פחות משנה, אין לטפל בעצירות באמצעות דבש בשום אופן.
  • במידה והדבש לא פותר את העצירות ניתן לנסות דרכי טיפול טבעיות אחרות, ובמידה וגם אלו לא עוזרים יש לפנות להתייעצות עם הרופא.

שאלות נוספות

חשוב שהדבש יהיה 100% גולמי . כדי שיהיו בו כל התכונות הטובות שמסייעים לטפל ולהקל על העצירות.
לסובלים מסוכר לא מומלץ לגעת בדבש. וגם אם הרופא מאשר להם לצרוך טיפת דבש, הטיפה הזאת מן הסתם לא תהיה אפקטיבית לעצירות. ולכן מומלץ להם לנסות טיפולים אחרים לעצירות שלהם.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים