עצירות, בחילות והקאות – הכול על השילוש המייסר

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

כאילו לא די לנו בייסורי העצירות המעיקים, לעתים אנחנו מקבלים גם 'בונוס' לא נעים של בחילות, הקאות וכאבי בטן. לכל אחד מהתופעות שהוזכרו כאן, יש את הפוטנציאל לייסר אותנו, ולהשבית אותנו מתפקוד שוטף ותקין. וכאשר הם מתלכדים לכדי אוסף אחד, ועושים עלינו קנוניה, סף הסבל מזנק בחדות. הלילה לא לילה, והיום לא יום! אז האם אכן יש קשר בין בחילות והקאות, לעצירות. או שמדובר בצירוף מקרים שלומיאלי? על כך בדיוק נדון במאמר זה.
בחילות ועצירות

תוכן עניינים

מעט רקע על עצירות.

עצירות היא אחת התופעות היותר מוכרות. כמעט לכל אחד יוצא פה ושם להתמודד עם אפיזודה קצרה או ממושכת של עצירות.

בניגוד למה שאנשים טועים לחשוב, אין מחלה בשם 'עצירות'. עצירות היא רק סימפטום להרגלי תזונה לקויים, שתייה לא מספקת או צריכת תרופות שגורמות לעצירות. לעיתים רחוקות יחסית העצירות נובעת מבעיה אנטומית או מחלה כלשהי בגוף.

ההגדרה הרפואית של עצירות היא, מי שסובל מהתסמינים הבאים: ירידה בתדירות היציאות (כל אדם ביחס להרגלי היציאה שלו) פחות מ3 יציאות בשבוע, יציאות חלקיות, צורך בהפעלת לחץ להוצאת צואה, מרקם יבש וקשה של הצואה.

על פי רוב ניתן לשחרר את העצירות, באמצעות שינויים מינוריים בהרגלי התזונה, שתייה מרובה של מים, שיפור הפעילות הגופנית וכו'. אבל כשהעצירות היא כרונית (מתמשכת לפחות רבע מהזמן של שלושה חודשים) יש לפנות לרופא על מנת לטפל בצורה יסודית בתופעה. אך לא כדאי להמתין שלושה חודשים, ומומלץ לפנות לרופא במידה והעצירות נמשכת משבועיים ומעלה.

 

האם יש קשר בין עצירות, לבחילות והקאות?

בחילות והקאות, הן תופעות לא נעימות בפני עצמן, והן לא קשורות באופן אוטומטי לעצירות. ברוב הגדול של המקרים העצירות גם לא תתאפיין בבחילות והקאות.

מה שמעלה את השאלה כאשר סובלים גם מעצירות, וגם מבחילות והקאות, האם יש קשר בין הדברים, או שמדובר בשתי תופעות שהצטלבו דרכיהן באופן מיקרי. כאשר יש עצירות בהריון שאלה זו חזקה עוד יותר. מכיוון שגם עצירות, וגם בחילות והקאות הן תופעות לוואי מוכרות ומזוהות עם ההיריון.

והתשובה היא שכאשר סובלים מעצירות לאורך זמן מה, ובמקביל גם חווים בחילות והקאות (לפעמים לצד כאבי בטן ונפיחות בבטן) יש יסוד סביר להניח, שהעצירות היא זו שגוררת אחריה את הבחילות וההקאות. סביר פחות יהיה להניח, שהבחילות וההקאות קשורות לבעיה אחרת בגוף, שאיננה עצירות.

בהריון במידה והעצירות משתחררת והבחילות וההקאות עדיין קיימות, נהיה חכמים בדיעבד לדעת שלא בהכרח היה קשר בין התופעות, ונחפש פתרון אחר לבחילות ולהקאות.

 

כיצד גורמת העצירות לבחילות והקאות?

כאשר סובלים מעצירות הבטן מתמלאת והמעיים אינם מסוגלים לתפקד ולטפל בתכולה שמצטברת בתוכה. מצב זה יכול להוביל לבחילות והקאות מכיוון שהמזון אינו מתעכל כמו שצריך.

אחת הסיבות המובילות שבגינה העצירות גורמת לבחילות והקאות היא, שהקיבה מייצרת כאשר היא מתפקדת כראוי חומצה הידרוכלורית המפרקת חלבונים במזון כדי שיוכלו להיספג בגוף. אך כאשר מתרחשת עצירות, חומצה זו אינה יכולה לפרק את החלבונים והם יושבים בבטן וגורמים לבחילות או הקאות.

כמו כן עובר האוכל ששוהה ממושכות בקיבה ובמעיים בעת העצירות, תהליך של ריקבון. מה שגורם לתסיסה, שמולידה גזים, שמובלים בתורם לבחילות ואף להקאות.

 

כיצד מתפטרים מעצירות המובילה גם לבחילות והקאות.

כדי להיפטר מהבחילות וההקאות, נתמקד בטיפול בבעיית הבסיס, שהיא העצירות.

הדבר הראשון זה לשתות הרבה מים (לפחות 2 ליטר ביום), כמו כן מומלץ להגביר את הצריכה של אוכל רווי בסיבים תזונתיים. אלה זרזים טבעים פשוטים, שעשויים לשחרר את העצירות בצורה מהירה ויעילה.

כמו כן מומלץ לצרוך מיץ שזיפים או שזיפים מיובשים, לשתות תמהיל של משקה מים או מיץ עם כף לימון וכף שמן זית על הבוקר על קיבה ריקה, לאכול זרעי פשתן מרוסקים וכמובן שלהגביר את הפעילות הגופנית, מה שימריץ את פעילות המעיים.

במידה וכל אלו לא משחררים לכם את העצירות, וחשוב לכם לטפל בה דווקא בצורה טבעית, תוכלו לפנות למטפל אלטרנטיבי המתמחה ברפואה הסינית. שיתאים לכם תזונה נכונה, צמחי מרפא מיוחדים, ובמידת הצורך ישלב גם דיקור סיני.

במידה והעצירות היא קשה, והשיטות הטבעיות אינן משפיעות. ניתן להיעזר בשלל תרופות, משלשלים ומרככי צואה, שמשחררים את העצירות במהירות. אך יש לקחת בחשבון שתכשירים אלו במידה ומפריזים עם השימוש בהם, עשויים ליצור תלות בינם לבין הקיבה. ולכן יש להתייעץ עם רופא בכל שימוש חריג עם תכשירים שמיועדים לשחרור עצירות. גם אם התכשיר שאתם צורכים לא מצריך מרשם רופא.

 

לסיכום:

  • בחילות והקאות עשויות להיות תופעות נלוות של עצירות.
  • כאשר האוכל מושהה זמן רב בקיבה ובמעיים, היא נרקב והוא גם לא מאפשר לקיבה לטפל באוכל כראוי, מה שעשוי לעורר בחילות והקאות.
  • כדי להיפטר מהבחילות וההקאות יש לטפל בגורמת להן , העצירות.

שאלות נוספות

לא. ברוב המקרים העצירות לא גורמת לבחילות והקאות. אך זה בהחלט עשוי לקרות בחלק מהמקרים.
בהחלט. כאבי בטן הם סימפטום נפוץ של עצירות.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים