זרעי צ'יה – הזרעים המושלמים לטיפול בעצירות

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

מידי פעם הגוף שלנו מכריז בהפגנתיות על 'עוצר כללי במערכת העיכול' מה שנקרא בפי ההמון, עצירות. זהו מצב ממש לא נעים, תכולת המעיים נתקעת בתוכנו וזה יוצר אי נוחות רבה, כאבים עזים, וקושי לתפקד כרגיל. מול התופעה הקשה הזאת יש לא מעט אופציות טיפול ומניעה. האופציה המועדפת, היא האופציה הטבעית. מכיוון שהיא הכי בריאה, הכי בטוחה והכי יעילה לטווח הארוך. בין שלל רכיבי הטבע המוצעים לעצירות קיימים גם זרעי הצ'יה. הם צנועים בנראותם, לא הכי מגרים במבט ראשון. אבל דווקא די טעימים, והכי חשוב מאוד אפקטיביים לעצירות, ולא רק. על כך תקראו בשורות הבאות.
זרעי צ'יה לעצירות

תוכן עניינים

קודם כל, נגיעת רקע על עצירות

לא כל כאב בטן זה עצירות. עצירות מוגדרת לרוב, כאשר יש פחות משלוש יציאות בשבוע, היציאות כואבות או חלקיות, והצואה קשה, יבשה וגושית.

העצירות יכולה להגיע ממניעים תפקודיים כגון תזונה לא נכונה, פעילות גופנית לא מספקת, שתייה לא מספקת, הריון ועוד. או מבעיה או מחלה מסוימת בגוף הגורמת לעצירות.

כל עוד המניע לעצירות הוא תפקודי, אופי הטיפול יהיה, התאמות נדרשות באורח החיים, כגון שינויים בתזונה, הקפדה על פעילות גופנית וכו'. במצבים אלו יוצעו גם כל מיני דרכי טיפול טבעיות ומאוד אפקטיביות לשחרור העצירות, שאחת הבולטות שבהן, הם זרעי הצ'יה, שלשמם התכנסנו לשורות אלה.

 

מי אתם זרעי צ'יה?

צמח הצ'יה הוא עשב שבא במקור ממרכז מקסיקו ומדרום גואטמלה. את שם העשב הזה אנחנו מכירים בזכות הזרעים המיוחדים הגדלים בתוכו. זרעי הצ'יה הם זרעים סופר בריאים, ולא פחות חשוב מזה הם גם בעלי טעם ניטראלי נעים, ולכן הם משתלבים בהצלחה רבה בהרבה סוגי מאכלים, מה שהופך אותם לבריאים ויעילים, ונגישים לשימוש.

אם בעבר לא כל כך ידעו על הזרעים האלה, לפחות לא בישראל. הרי שככל שחולפות השנים השימוש בהם הופך להיות מאוד פופולארי וזאת בזכות התכונות הבריאותיות הטמונות בהם. עוד לפני שנגע בעניין שמעסיק אותנו, שזה הקשר בין זרעי הצ'יה לטיפול בעצירות, כדאי לדעת מה עוד טוב בזרעי הצ'יה.

הזרעים האלה מפוצצים בסיבים תזונתיים, חלבון, חומצות האמינו, סידן ואומגה 3 .

זרעי הצ'יה תורמים בים היתר להורדת כולסטרול, ניקוי רעלים מהגוף, תפקוד בריא של הלב וכלי הדם, חיזוק החיסוניות, שיפור הריכוז והזיכרון, ועוד ועוד. כמו כן הם מסייעים גם בירידה במשקל.

זרעי צ'יה הוכחו כטובים מאוד למערכת העיכול, ולטיפול בעצירות בזכות תכונותיהם המיוחדות.

 

כיצד מטפלים זרעי צ'יה בעצירות?

זרעי צ'יה עשירים מאוד בסיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים בזרעי הצ'יה סופחים לתוכם מים, ומביאים אותם אל תוך המעיים מה שמוסיף לחות ורכות לצואה היבשה ומסייע בשחרור העצירות. כאשר סיבים אלו פוגשים מים הם מפרישים חומר בעל מרקם דמוי ג'ל, והחומר הזה מעולה לשחרור עצירות.

באופן כללי רצוי לשלב את זרעי הצ'יה בתפריט. הם יתרמו רבות לגוף על שלל מערכותיה, החל מהיכולות הקוגניטיביות, עבור דרך כלי הדם והלב ועד למערכת העיכול. אבל במיוחד מומלץ לצרוך אותם כאשר סובלים מעצירות, או כשיש רגישות או סיכון לפתח עצירות. כ 40 % מהנשים ההריוניות סובלות מעצירות, ולכן לנשים בהריון מומלץ שלא לחכות לבוא העצירות, אלא להקדים אותה מבעוד מועד עם מנות הגונות של זרעי צ'יה.

 

מהו המינון המומלץ של זרעי צ'יה לטיפול בעצירות?

אין דרך חד משמעית להשיב על שאלה זו. מהסיבה הפשוטה, שזה מאוד תלוי בהרגלי התזונה של כל אדם. למשל אדם הצורך מספיק סיבים תזונתיים ביום ממזונות אחרים, מן הסתם יזדקק לפחות זרעי צ'יה, אם בכלל. בעוד שלמישהו בעל תזונה דלת סיבים, ההמלצה תהיה להרבות באכילת הזרעים. אז תכלס מה עושים?

יש 2 אופציות. 1) לנסות לבד לראות מהי הכמות הנכונה. כלומר לנסות כמות ספציפית, ואם היא לא מסייעת לעלות מעט את המינון וכו'. 2) להתייעץ עם מומחה לתזונה, שידע לכוון את המטופל למינונים המדויקים בעבורו. האופציה השנייה היא מומלצת יותר, ותוביל לתוצאות מהירות ויעילות יותר.

בכל מקרה אין לצרוך יותר משתי מנות זרעי צ'יה ביום (עד לכף וחצי בכל מנה, אחת בבוקר אחת בערב)

 

כיצד לצרוך זרעי צ'יה לטיפול בעצירות?

הכי מומלץ ואפקטיבי זה לקחת כף או כף וחצי של זרעי צ'יה ולהשרות בכוס מים לאורך שבין חצי שעה לשעתיים ולשתות. אבל ניתן גם לערבב את הזרעים בשיקים, קינוחים, עוגות, סלטים ובכל מה שאתם אוהבים.

פרט נוסף קריטי באשר לצריכת זרעי צ'יה: עם צריכת הזרעים חייבים לשתות הרבה מים, אחרת הם עלולים רק להחריף ולהחמיר את העצירות בצורה ניכרת. בכל צריכת מנת זרעי צ'יה חובה לשתות מינימום כוס אחד של מים.

במידה ורואים שזרעי הצ'יה לא עוזרים עם העצירות, אין לחרוג מהמינונים המומלצים. זה לא יעזור, אלא רק יקלקל. במקרה כזה מומלץ לבחון דרכי טיפול טבעיות אחרות כגון פעילות גופנית, צריכת שמן זית או שזיפים מיובשים. ובמידה וגם אלו לא עוזרים יש להתייעץ עם הרופא לגבי המשך הטיפול.

 

לסיכום:

  • אחת מה'תשובות' הניצחות של הטבע לעצירות, הם זרעי הצ'יה. הזרעים האלה עשירים בתכונות מאוד בריאות לגוף בכלל, ולמערכת העיכול בפרט. ולכן הם כל כך יעילים לטיפול בעצירות.
  • זרעי הצ'יה הם בעלי טעם ניטראלי והם משתלבים בהרבה מאוד מאכלים.
  • זרעי הצ'יה עשירים מאוד בסיבים המסייעים ללחלח את הצואה במעיים, ולהפוך את הדרך של הפסולת מהגוף לקלה ומהירה יותר.
  • אין לצרוך יותר מפעמיים כף וחצי זרעי צ'יה ביום. וכמו כן צריכת הזרעים חייבת להיות מלווה בשתייה מרובה של מים, אחרת הם רק יחמירו את העצירות.
  • לתוצאות אפקטיביות מומלץ להשרות בין חצי שעה לשעתיים כף או כף וחצי של זרעי צ'יה בכוס מים ולשתות. את זה מומלץ לעשות פעמיים ביום.

שאלות נוספות

בשביל להוציא מזרעי הצ'יה את המקסימום, מומלץ או להשרות אותם או לחילופין לטחון אותם.
זה תלוי במניע לעצירות. כל עוד הגורם לעצירות היא לא מחלה או בעיה אחרת בגוף, הזרעים אמורים לסייע.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים