הכול על תרופת הפלא לעצירות – שזיפים מיובשים ומיץ שזיפים

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

אנשים היו מוכנים ללכת רחוק מאוד בטיפול בעצירות שלהם. מסיבה המאוד פשוטה שעצירות היא תופעה נורא לא נעימה בלשון המעטה, כאשר לפעמים פשוט אי אפשר לתפקד איתה. אבל מה שאנשים לא יודעים זה שאין צורך ללכת רחוק מידי בטיפול בעצירות, התרופה הטבעית והמושלמת פשוט נמצאת להם באחד הארונות בבית, או על מדפי הסופר שנמצא מתחת לביתם. והכוונה היא איך לא, לשזיפים מיובשים ולמיץ שזיפים. אז למה שזיפים מיובשים כל כך יעילים לטיפול בעצירות? מתי יותר נכון לאכול את השזיפים המיובשים בשלמותם, ומתי נכון יותר דווקא לשתות מיץ שזיפים? ומהו תהליך הכנת מיץ שזיפים לעצירות. על כל השאלות האלה ועוד תקבלו מענה במאמר זה.
מיץ שזיפים לעצירות

תוכן עניינים

קודם כל טיפל'ה רקע על עצירות.

עצירות היא מצב שנוצר כאשר הצואה במעיים מתקשה ולא מצליחה לצאת מהגוף, או שהיא יוצאת מהגוף תוך גרימת כאב וסבל רב.

יש סיבות מגוונות להיווצרות עצירות. הסיבות הנפוצות ביותר הן: תזונה בעלת פחות מידי מזון עם סיבים תזונתיים, שתייה לא מספקת, העדר פעילות גופנית והריון. אך במקרים מסוימים ייתכנו בעיות או מחלות מסוימות שגורמות לעצירות, החשד לסוג כזה של עצירות עולה בדרך כלל כשהעצירות היא כרונית.

קיימות דרכי התמודדות רבות מול העצירות. חלקן טבעיות וחלקן פחות. תמיד יש ייתרון בטיפולים הטבעיים בעצירות. מכיוון שאלה בריאים יותר, נטולי תופעות לוואי, וגם לא גורמים להתמכרות. אחת מתרופות הפלא לעצירות הם שזיפים מיובשים ומיץ שזיפים, עליהם נרחיב מעט כעת.

 

למה שזיפים מיובשים או מיץ שזיפים, עדיפים על תרופות לטיפול בעצירות?

אנשים מחפשים את הדרך הקלה להתפטר מעצירות. ולכן חלקם מחזיקים תדיר חפיסות של משלשלים ומרככי צואה למיניהם בארונות שלהם, כדי שאלה תמיד יהיו להם זמינים על כל עצירות שרק לא תבוא.

הדרך הזו לשחרר את העצירות היא אולי קלה ומהירה יחסית, אבל היא עשויה להיות גם בעייתית ובמיוחד כאשר נעשה שימוש תמידי ומתמשך בתכשירים קונבנציונליים אלו. למה? גם כי הם עשויים לגרום לתופעות לוואי לא נעימות, וגם כי הם עשויים לגרום להתמכרות, באופן שהמעיים 'יתעצל' לעבוד אם הוא לא יקבל את מנת המשלשלים היומית שלו.

בשימוש עם שזיפים מיובשים או מיץ שזיפים נשיג הקלה רבה על העצירות מבלי להסתכן בתופעות לוואי מיותרות והתמכרות בעייתית.

 

מהו סוד הקסם של שזיפים מיובשים נגד עצירות?

באופן כללי כדאי לדעת שהשזיף הוא לא רק פרי קיצי נעים לחך, אלא פצצת בריאות. מעבר לזה שהשזיף מטפל בעצירות הוא גם מאזן את רמות הסוכר בדם, תורם להורדה במשקל, מונע לחץ דם גבוה, שומר על בריאות הלב וכלי הדם. הוא גם אנטי דלקתי, ובעל עוד מלא סגולות בריאותיות שהוא מכיל בתוכו. לשזיף יש גם תכונות ששומרות את הגוף שלנו צעיר יותר לאורך זמן.

ועכשיו ננתח את השזיף מההיבט שלשמו התכנסנו – הטיפול בעצירות.

 

השזיפים המיובשים מטפלים בעצירות ב3 דרכים:

 

  1. עושר של סיבים

השזיפים המיובשים מכילים כמות רבה של סיבים תזונתיים, מה שמאוד עוזר להסדיר את פעילות המעיים, ולשחרר את העצירות. הסיבים שבשזיפים מביאים איתם נוזלים למעיים מה שמרכך שם את הצואה, והם גם מגדילים את נפח הצואה. כאשר הצואה מגיעה לנפח מספק, היא מגרה את הקולטנים במעיים וזה גורם להאצת התנועתיות במעיים. הסיבים מהווים יתרון גדול של השזיפים, אבל הם עדיין לא מה שמייחד את הפרי בטיפול בעצירות. מכיוון שיש עוד הרבה פירות, ירקות, קטניות ודגנים שיש בהם כמות נכבדה של סיבים.

 

  1. סוכר סורביטול

בשזיפים יש מספר סוגי סוכרים, אבל המיוחד שבהם ומה שפותר לנו את העצירות זה סוכר הסורביטול. אז מה כל כך מיוחד בסורביטול הזה?

טבעם של רוב הסוכרים הוא שכאשר הם מגיעים למעיים הם מתעכלים שם ולא נשאר מהם זכר. אך סוכר הסורביטול שונה מהם במובן זה. הוא דווקא כן מגלה עמידות במעיים. למה זה חשוב? תכף תבינו, אבל קודם חשוב להבין משהו על עצירות. אחד הגורמים לעצירות היא העובדה שהמעיים שואבים נוזלים מהצואה ומשגרים אותם לגוף. ופה נכנס לתמונה סוכר הסורביטול, לסוכר זה יש תכונות מיוחדות שמאפשרות לו לשאוב בחזרה את המים מהגוף למעיים. כאשר זה קורה הצואה נהיית לחה ורכה, וככה היא יוצאת במהירות וביעילות מהגוף. והעצירות? היא הופכת מהר מאוד להיסטוריה.

 

  1. תרכובת פנוליות

בשזיפים יש תרכובת פנוליות. מבלי להלאות אותכם יותר מידי על התרכובת הזו, נציין שהתרכובת הפנולית שיש בשזיפים מסייעת בטיפול בעצירות על ידי גירוי מערכת העיכול והגדלת מספר היציאות ביום. ואם תרצו תוכלו לכנות את התרכובת הזו כחומר משלשל טבעי.

 

 

השילוב בין הסיבים, התרכובת הפנוליות, לסוכר הסורביטול, זהו סוד הקסם של השזיפים לטיפול בעצירות.

 

האם יש הבדל בין שזיפים מיובשים למיץ שזיפים לעצירות? והאם יש עדיפות לאחד מהם?

במקרה של עצירות רגילה רצוי להשתמש דווקא בשזיפים מיובשים, מכיוון שאז נרוויח גם את הסיבים התזונתיים של השזיפים. במיץ שזיפים אין את הסיבים האלה.

במקרה של עצירות חמורה יומלץ לעשות שימוש דווקא במיץ שזיפים. מכיוון שבקרה כזה אנחנו לא מחפשים להעמיס עוד שזיפים על מערכת עיכול שעמוסה ממילא. אז בשימוש במיץ השזיפים אמנם לא נרוויח את הסיבים של השזיפים, אבל כן יהיה לנו את סוכר הסורביטול שיאיץ את פעילות המעיים וישחרר את העצירות. מעלה נוספת של מיץ שזיפים במקרה של עצירות קשה היא עצם הכנסת נוזלים למעיים, שיעזור בריכוך הצואה.

 

האם שזיפים מיובשים או מיץ שזיפים מומלצים גם לעצירות בהריון?

יש נשים בהריון שזה ממש עוזר להן, ואחרות שזה מעורר אצלן בחילה. כמו בכל דבר אחר בתקופה מורכבת זו, זה אינדיבידואלי, אחת תמצא בשזיפים נחמה רבה, בעוד האחרת פחות.

בכל מקרה לנשים הסובלות מסכרת הריון לא מומלץ לצרוך את זה כפתרון לעצירות, וזאת בשל כמות הסוכר הגבוהה שיש בשזיפים מיובשים ובמיץ שלהם.

 

מהו המינון המומלץ של שזיפים מיובשים או מיץ שזיפים טבעי לעצירות?

שזיפים מיובשים – כמה שזיפים מיובשים לאכול ביום ? ניתן לצרוך מספר שזיפים מיובשים ביום (עד 8 יחידות). אך לא מומלץ לצרוך יותר מידי מהם, מפני שזה עשוי להוליד גזים ולרכך את הצואה יותר מידי.

מיץ שזיפים טבעי לעצירות – כמה מיץ שזיפים לשתות?  מומלץ לצרוך 2 כוסות של מיץ שזיפים ביום אחד בבוקר ואחד בלילה. דרך נוספת מאוד יעילה לשימוש בשזיפים לעצירות היא, להשרות מספר שזיפים במים חמימים לאורך כל הלילה, ובבוקר לשתות את המים, יש אנשים שטוענים שזה מה שהכי עוזר להם.

חשוב לדעת שלא מומלץ לצרוך את השזיפים או את המיץ במינונים גדולים יותר ממה שמופיע כאן, מכיוון שזה עשוי לגרום לתופעות לוואי לא נחמדות. במקרה והשזיפים המיובשים והמיץ לא מסייעים בהקלה על העצירות, מומלץ לנסות שיטת טיפול טבעית אחרת בעצירות כגון שמן זית, אלוורה ועוד.

 

ולקראת סיום – הכנת מיץ שזיפים טבעי לעצירות

מיץ שזיפים הוא לא דבר זול, וניתן להכין אותו בקלות בבית, אז חבל על הכסף. קבלו מתכון פשוט להכנת מיץ שזיפים ביתי:

 

מרכיבים נדרשים:

  • חצי קילו שזיפים מיובשים נטולי גלעין
  • 5 כוסות מים

אופן ההכנה:

ראשית יש להשרות את השזיפים לאורך לילה שלם במים. לאחר מכן לטחון אותם במעבד מזון עד לקבלת מרקם אחיד וחלק, להוסיף את המים ולשתות. לתוצאות טובות יותר תוכלו לוותר על חלק מכמות המים, ולצרוך את השזיפים כאשר הם מרוכזים יותר.

לבריאות.

 

לסיכום:

  • אחת הדרכים הכי אפקטיביות, בריאות וטבעיות לטפל בעצירות זה באמצעות צריכת שזיפים מיובשים ומיץ שזיפים.
  • בניגוד למשלשלים ומרככי צואה קונבנציונליים להם יש תופעות לוואי, וסיכוני התמכרות, לשזיפים ולמיץ שלהם אין את הסיכונים האלה.
  • השזיפים מצליחים לשחרר להרבה מאוד אנשים את העצירות שלהם וזאת בגלל 3 סיבות: השזיפים מפוצצים בסיבים, יש בהם סוכר סורביטול המשפר את פעילות המעי, ותרכובת פנוליות המשמשת כחומר משלשל טבעי.
  • השזיפים עשויים לסייע גם לעצירות בהריון, אבל לא תמיד. זה משתנה מאשה לאשה.
  • במקרה של עצירות רגילה מומלץ להשתמש בשזיפים מיובשים שלמים, ובמקרים קשים יותר מיץ העצירות עדיף.
  • המינון המומלץ הוא מספר שזיפים ביום, או שתי כוסות מיץ שזיפים, אין לחרוג מכמות זו.
  • את מיץ השזיפים ניתן להכין בתהליך ביתי פשוט, זול ומהיר.

שאלות נוספות

לפעמים ההשפעה יכולה להיות מהירה מאוד, ולפעמים זה יכול לערוך מעט זמן. זה משתנה מאדם לאדם וממקרה למקרה.
אצל רוב האנשים השזיפים בהחלט אמורים לסייע. אך קיימים אנשים מסוימים שמסיבה כל שהיא אצלם זה פחות אפקטיבי, להם מומלץ לנסות טיפול אחר.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים