חומץ תפוחים – הדרך של הטבע לומר לעצירות ת'שחררי!

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

אם גם אתם מצויים 'בעסקי העצירות' לבטח שמעתם לא מעט על דרכי טיפול שונות ומשונות בעצירות. עודף העצות והטיפים שאנשים מפרגנים לנו לטיפול בעצירות, מביא אותנו לכדי בלבול גדול. אנחנו כבר לא יודעים מה כן טוב לעצירות ומה פחות, מה נכון לקחת ומה בכלל מחמיר את הבעיה. מה שגורם לנו לעיתים לא להאמין בכלום. אבל אז אנחנו עלולים להפסיד תרופות טבעיות מעולות כגון חומץ תפוחים למשל. חומץ תפוחים הוא תכשיר טבעי ומעולה לשחרור העצירות. על החומץ המיוחד הזה והקשר שלו לעצירות נרחיב בשורות הבאות.
חומץ תפוחים לעצירות

תוכן עניינים

ראשית כל, מי את בכלל עצירות?

ההתמודדות עם עצירות מכסה את כל פלחי האוכלוסייה השונים. זה יכול להיות תינוק קטנטן או איש מבוגר בגיל השלישי, נערה צעירה או אישה בהריון (עצירות בהריון נפוצה במיוחד)

אבל העצירות הולכת ונעשית מצויה יותר בקרב אנשים מבוגרים, ובמיוחד בקרב נשים מבוגרת (באופן כללי נשים סובלות מעצירות פי 2/3 מאשר גברים)

עצירות היא למעשה תרחיש בו המעיים מתקשה לשחרר צואה בצורה תקינה. התסמינים של עצירות מתאפיינים לרוב בפחות מ 3 יציאות בשבוע, ביציאות לא מלאות, וביציאות כואבות. עצירות מלווה לרוב גם בכאבי בטן, אי נוחות בבטן, נפיחות וגזים.

אחת מהדרכים הטבעיות האפקטיביות לטיפול בעצירות היא צריכת חומץ תפוחים.

 

קצת על חומץ תפוחים ועל הקשר שלו לשחרור עצירות.

חומץ תפוחים מיוצר על ידי התססת מיץ תפוחים. זהו חומץ המשמש כבר מאות שנים את אניני הטעם לצורכי בישול, אבל בכובעו השני משמש חומץ התפוחים גם כתרופה הנותנת מענה לשלל בעיות בריאותיות.

חומץ תפוחים עשיר בוויטמינים בריאים, חמוצות בריאות, אשלגן, סידן, ועוד תרכובות טובות ההופכות אותו ליעיל בין היתר ל: איזון הסוכר בדם, שמירה על עור בריא ושיער חזק ויפה, איזון המחזור אצל נשים, העברת שיעולים יבשים, הגנה מפני וירוסים, פטריות וחיידקים, חיזוק העצמות והשניים, ועוד הרבה  דברים טובים לגוף.

ובהקשר שלשמו התכנסנו כאן חומץ תפוחים טוב מאוד למערכת העיכול בכלל, ולבעיית העצירות בפרט. הרבה מאוד אנשים המתמודדים עם עצירות קשה מעידים על כך שהם מצאו מזור ומרפא לתופעה המעיקה דווקא בחומץ תפוחים.

 

כיצד חומץ תפוחים מטפל בעצירות?

בין שלל תכונותיו המאוד בריאות וטובות של חומץ התפוחים, מתבלטות מספר תכונות שהן אלה שהופכות אותו לכל כך יעיל לטיפול בעצירות.

ואלו התכונות:

מגנזיום: מגנזיום, הקיים בחומץ תפוחים, עוזר לשמור על איזון בריא של נוזלים בגוף ולשלוט ביציאות. המגנזיום בחומץ תפוחים מסייע גם בהקלה על התכווצויות שרירים ועוויתות הנגרמות על ידי נזק עצבי  .בחומץ תפוחים אין הרבה מגנזיום, אבל המעט שקיים בו מספיק כדי להשפיע בצורה חיובית על מערכת העיכול.

פקטין: פקטין הוא סוג של סיבים הנמצאים בתאי פירות, ירקות ודגנים. זה עוזר לעיכול על ידי ספיגת מים ויצירת חומרים דמויי ג'ל במערכת העיכול כדי להפוך את הצואה לרכה יותר וקלה יותר לעבור במעיים. אחד השימושים הנפוצים ביותר של חומץ תפוחים הוא ככלי עזר להקלה על עצירות מכיוון שהוא מכיל ריכוזים גבוהים של פקטין, המסייע לריכוך הצואה ומקל על המעבר בגוף.

חומצה מאלית: חומץ תפוחים מכיל חומצה מאלית שהוכחה כיעילה בטיפול בעצירות על ידי עזרה בשיפור תנועתיות המעיים.חומצה מאלית יכולה לעזור בפירוק חלקיקי מזון במעיים, מה שיכול להקל על מערכת העיכול לתפקד בצורה יעילה יותר. זה גם מספק הגנה מסוימת מפני חיידקים מזיקים שעלולים להימצא במעיים, מה שעלול לגרום לבעיות כמו שלשול או עצירות.

 

כיצד לצרוך חומץ תפוחים לטיפול בעצירות, ומהו המינון המומלץ?

כדי להפיק את התוצאה הטובה ביותר מחומץ תפוחים יש לצרוך אותו על קיבה ריקה על הבוקר. יש לקחת כפית חומץ תפוחים לערבב אותו בכוס מים ולשתות. אצל חלק מהאנשים התוצאה תהיה מיידית, ואצל אחרים זה יכול לקחת קצת זמן.

 

האם יש תופעות לוואי לחומץ תפוחים, ומתי אין לצרוך אותו?

אצל רוב האנשים אין סיבה שיתפתחו תופעות לוואי בעקבות צריכת חומץ תפוחים, זאת כל עוד הוא נצרך בכמויות סבירות. אך שימוש מופרז בתכשיר זה כן יכול לגרור תופעות לוואי מסוימות.

כמו כן אין לצרוך את חומץ התפוחים במרוכז וללא דילול עם מים, מכיוון שהוא יכול לפגוע בבריאות השיניים.

נקודה נוספת הדורשת זהירות היא העובדה שחומץ תפוחים עשוי לגרום אינטראקציה עם תרופות מסוימות, כמו למשל תרופות לסוכרת, אך לא רק. ולכן אם אתם צורכים תרופה מסוימת בתקופה שאתם רוצים להשתמש עם חומץ תפוחים תתייעצו קודם כל עם הרופא שלכם.

יש אנשים אלרגיים לחומץ תפוחים, שצריכתו יגרום להם לאקנה, אדמומיות או גירודים בעור, נזלת ועוד תסמינים. במידה ותסמינים אלה מופיעים יש להפסיק מיידית את השימוש בחומץ.

ולסיום, אין לצרוך את חומץ התפוחים באורח קבע, מכיוון שזה עלול לדלל את רמת צפיפות העצם. השימוש בזה צריך להיות ממוקד וזמני, ובמידה וזה לא עוזר לעצירות יש לנסות דרכי טיפול אחרות, ומומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי טיפול טוב ואפקטיבי.

 

לסיכום:

  • אחד מהתרופות הטבעיות היעילות מאוד לעצירות זה חומץ תפוחים. חומץ תפוחים זה דבר מאוד בריא לגוף בהרבה מאוד מובנים, ובין היתר זה משחרר את העצירות.
  • בחומץ התפוחים יש 3 מרכיבים עיקריים שהם אלה שמטפלים לעצירות, מדובר ב: מגנזיום, פקטין וחומצה מאלית. שיתוף הפעולה בין שלושת המרכיבים עזרו להרבה אנשים להתמודד טוב יותר עם העצירות.
  • את חומץ התפוחים מומלץ לקחת על הבוקר על קיבה ריקה, יש לערבב כפית חומץ בכוס מים ולשתות.
  • במידה ולוקחים תרופות מסוימות באותו זמן, חשוב להתייעץ עם הרופא לקראת צריכת חומץ תפוחים, וזאת במטרה למנוע אינטראקציה מול תרופות אלה.
  • אין להפריז בצריכת חומץ תפוחים, ובמידה ומופיעים תופעות לוואי יש להפסיק את השימוש בו.

שאלות נוספות

בחלק גדול מהמקרים החומץ יהיה יעיל, אך לא תמיד. לפעמים זה סתם בגלל שזה לא עובד, ולפעמים זה בגלל בעיה בסיסית יותר בגוף שגורמת לעצירות.
לא מומלץ להפריז במינון. במידה וזה לא מספיק עוזר, מומלץ להתייעץ עם הרופא על טיפול אחר.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים