שמן קיק (קיקיון) לטיפול בעצירות – מתי הוא מומלץ ומתי מסוכן?

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

ביום יום שלנו אנחנו לא מעוניינים להכיר פרודוקטים חדשים ולא מוכרים, די לנו בסך המוצרים הרגילים שלנו. אבל כאשר אנחנו מתמודדים עם עצירות, הנכונות שלנו להכיר מוצרים חדשים מעולמות רחוקים מאוד מאיתנו כגון שמן קיק למשל, היא גדולה. נהיה מוכנים להכיר ולשמוע על כל דבר, ובלבד שיבטיחו לנו שהוא ישים קץ לעצירות שלנו. הבעיה היא שהעדר היכרות עם המוצר החדש עשוי להוביל לשימוש לא נכון, שבתורו יוביל לסיכונים מיותרים. שמן קיק הוא תרופה טובה לעצירות, אך צריך לדעת איך ומתי לצרוך אותו – על כך בשורות הבאות.
שמן קיק לעצירות

תוכן עניינים

מעט רקע כל שמן קיק ועצירות.

צמח קיקיון הוא הצמח ממנו מפיקים שמן קיק. טעמו של השמן הוא לא עז, והוא גם נטול ריח. רבים רואים בשמן קיק בעל יכולות ריפוי לשלל בעיות בגוף. בין היתר מייחסים לשמן קיק את הסגולות הבאות: חיזוק המערכת החיסונית, הקלה על דלקות פרקים, ריפוי פצעי עור, טיפול בפטרת כף הרגל,  הרגעת כאבי גב, מניעת הזדקנות בטרם עת, מניעת אקנה, סיוע בהצמחה מחודשת של שיער, השבת הצבע הטבעי לשיער, ועוד שורה ארוכה של דברים.

אך יש סגולה גופנית אחת בולטת במיוחד המיוחסת לשמן קיק, והיא שחרור עצירות. כל מי שמתייעץ לגבי צריכת שמן קיק לטיפול בעצירות שלו נתקל בדעות מנוגדות זו לזו. יש הרבה מיתוסים סביב עניין ההשפעה של שמן קיק על הגוף. חלק מאנשים ימליצו בחום, בעוד אחרים יטענו שזה מסוכן ואין להתקרב לזה.

השימוש בשמן קיק לשלל בעיות כולל טיפול בעצירות החל בצורה עממית לפני הרבה מאוד שנים, וגם כהיום משתמשים בו אפילו בעולם הרפואה הקונבנציונלי, כאשר מנהל המזון והתרופות האמריקאי הגדיר את שמן קיק כחומר מוכר, ובעל יכולות השפעה יעילות.

שימוש בשמן קיק לעצירות בצורה לא נכונה, או לאנשים מסוימים הוא מסוכן. וזו הסיבה שהחל משנת 2015 ניתן להשיג אותו בישראל רק בכפוף להצגת מרשם רופא.

כפי שהבנתם, על אף היותו של שמן קיק אמצעי טיפול טבעי לחלוטין, הוא מגלם בתוכו סיכונים מסוימים, לכן אין לצרוך אותו ללא המלצה ברורה של רופא.

 

מתי מומלץ להשתמש עם שמן קיק לעצירות?

אם יש לכם עצירות, שמן קיק לא אמור להיות דרך ההתמודדות הראשונה לחשוב עליה. שמן קיק הוא אמנם חומר משלשל שמרכך את הצואה היבשה, גורם לשלשול ודרך זה משחרר את המעיים, אבל הוא בעל השפעה אגרסיבית מאוד, ולכן ההמלצה היא לצרוך אותו רק במקרים של עצירות חזקה, וגם אז לא לזמן ממושך, אלא לזמן מוגבל בלבד.

במידה וחשבתם לעצמכם ללקוט כמה צמחי קיקיון בצורה פיראטית כדי לטפל בעצירות, תרדו מהרעיון הזה ומהר. בצמח הקיקיון יש חומר פעיל בשם 'ריצין' החומר הזה הוא קטלני ומסוכן, צריכת כמות מזערית של חומר זה גורם למוות בטווח הזמן המיידי. כמובן ששמני קיק שנמכרים בצורה מסודרת בבתי המרקחת, נוטרלו מחומר זה והם בטוחים לשימוש במובן זה.

 

כיצד משחרר שמן קיק את העצירות?

הדרך של שמן קיק להקל על העצירות היא באמצעות גירוי המעיים והגברת הפריסטלטיקה-תנועת המעיים. כמו כן הוא מרכך ומשמן את הצואה, באופן שהיא תצא בקלות ובמהירות מהגוף. בדרך כלל יגרום השמן לניקוי כללי ומלא של המעיים וישחרר את העצירות לחלוטין.

 

מה לגבי צריכת שמן קיק לעצירות בהיריון?

במהלך ההיריון ההתמודדות עם עצירות היא נפוצה הרבה יותר, ומשכך גם החיזור אחר פתרונות אפשריים הוא אינטנסיבי במיוחד. אך חשוב לדעת כי שמן קיק הוא בשום אופן לא אופציה לטיפול בעצירות בהיריון.

וזאת מהסיבה הבאה: שמן קיק ידוע גם ככזה שמזרז את הלידה (נשים רבות צורכות את השמן החל ממועד הלידה במטרה לקצר את ההמתנה המותחת, וזאת על אף שזה לא בהכרח מומלץ) מה שאומר ששמן קיק לא רק משחרר עצירות אלא מאיץ את תהליך הלידה, ועשוי להוביל ללידה בטרם עת ולסיכון שלום העובר.

הסיבה לכך היא הסמיכות האנטומית של דופן צוואר הרחם ודופן המעי. מה שגורם לכל אחד מהם להיות מושפע מהשני. וכאשר שמן הקיק מגרה את דופן המעי וגורם לו לנוע ולהתכווץ, גם דופן צוואר הרחם מתחיל להתכווץ ואז הלידה קרובה מתמיד.

 

מה הן תופעות הלוואי האפשריות של צריכת שמן קיק לעצירות?

חלק מהאנשים עשויים לחוות בעקבות צריכות השמן: סחרחורת, כאב בטן, חולשה כללית, בחילות, פעימות לב מואצות, תנודתיות של  מצב הרוח, כיווצי קיבה ועוד.

במקרה ותסמינים אלו מופיעים יש להפסיק לצרוך את שמן הקיק.

 

לסיכום:

  • שמן קיק הוא תרופה מעולה לעצירות, אך הוא ממש לא מתאים לכל אחד.
  • את שמן הקיק מומלץ לצרוך רק במקרים של עצירות קשה, ורק כאשר הרופא ממליץ על כך.
  • אין לצרוך שמן קיק לעצירות בהריון.

שאלות נוספות

לנשים מניקות אין לצרוך שמן קיק גם במקרה של עצירות קשה.
הפריחה מעידה ככל הנראה על אלרגיה לשמן קיק – יש להפסיק את השימוש מיידית.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים