העם דורש שחרור עצירות מיידי – 13 דרכים לשחרור העצירות במהירות

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

תופעת העצירות היא כל כך מעיקה ומקשה על חיינו, שבבואה תמיד נחפש את הדרכים המהירות והיעילות ביותר להיפרד ממנה לשלום. כשאנחנו מחפשים טיפים איך לשחרר עצירות. אנחנו מתכוונים רק לשחרר את העצירות באופן מיידי בשביל לחסוך סבל וכאב. אבל אנחנו לא בהכרח מודעים לכך שלשחרור של עצירות יש ערך בריאותי רב. מכיוון שלעצירות שנמשכת זמן רב ללא טיפול, מה שמכונה עצירות כרונית יש פוטנציאל לגרימת בעיות מסוימות ולא נעימות בגוף שלנו. לכן חשוב מאוד שכל אחד מאיתנו ידע איך משחררים עצירות גם כדי להשתמש בו בעת הצורך, וגם, ואולי הכי חשוב כדי למנוע את העצירות מראש.
שחרור עצירות מיידי

תוכן עניינים

אז לפני שנשאל איך לשחרר עצירות במהירות – מה זה בכלל עצירות?

עצירות היא למעשה סימן לכך שמשהו בפעילות המעיים שלנו מעט השתבש. כלומר יש איזשהו גורם לכך שהצואה שנמצאת במעיים תתקשה, ולא תצליח לצאת מהגוף כנדרש. כמובן שהקושי הזה ביציאת הצואה מלווה גם לעיתים בכאבי בטן, גזים, נפיחות, אי נוחות, בחילות ולפעמים גם דימום בצואה.

הגורמים להיווצרות עצירות הם מגוונים, והם כוללים בין היתר: תזונה דלת סיבים, שתיה לא מספקת, העדר פעילות גופנית, הריון, ובמקרים מועטים יותר אף בעיות או מחלות מסוימות.

לרוב הגורמים העיקריים לעצירות יהיו בעיות תזונה ושתייה, או פעילות גופנית לא מספקת.

האוכלוסייה שסובלת במיוחד מעצירות, זאת אוכלוסיית הנשים. הנשים סובלות מעצירות הרבה יותר מאשר גברים בין היתר בגלל ההריונות שהן חוות, היריון הוא גורם מאוד משמעותי לעצירות.

העצירות לא נחשבת למשהו בעייתי ומסוכן בדרך כלל, אבל במידה והיא לא מטופלת כנדרש היא עשויה להפוך להיות עצירות כרונית, ואז היא בהחלט כן עשויה להיות בעייתית ואפילו מסוכנת.

במקרה שסובלים מעצירות לאורך זמן יש לפנות לבדיקת רופא קודם כל כדי לפתור את הבעיה ולהקל על הסבל. ושנית כדי לוודא שאין איזו שהיא בעיה או מחלה שגורמת לעצירות הכרונית.

חשוב לדעת שלא כל יציאה בודדת משובשת נחשבת לעצירות. אלא רק כאשר יש פחות מ3 יציאות בשבוע, או כאשר היציאות מלוות בכאבים ובצורך בהפעלת לחץ.

הבשורה הטובה בכל הקשור לעצירות היא, שיש דרכים מיידיות, יעילות ואפקטיביות לשחרורה. על כך נרחיב עכשיו.

 

איך לשחרר עצירות מהר – 13 דרכים לשחרור עצירות מיידי – טיפים לעצירות

אם אתם רוצים טיפול מיידי בעצירות, הגיע הזמן להפסיק לשאול איך משחררים עצירות – ופשוט ללמוד על מה משחרר עצירות.

המעלה בטיפים האלה בשחרור עצירות היא, שהם אך ורק טבעיים. וככלל תמיד מומלץ יותר לשחרר את העצירות בדרכים טבעיות המכונות תרופות סבתא לעצירות, ולא עם משלשלים ומרככי צואה. אם כי, גם הם מהווים דרך אפקטיבית לשחרור העצירות בעת הצורך.

 

וככה תשחררו את העצירות במהירות בצורה טבעית:

 

  1. לשתות מספיק נוזלים

מים הוא אחד מהמפעילים של המעיים. כאשר הוא נוכח במערכת העיכול הוא גורם לתנועתיות הרצויה, ולרכות של הצואה. בקיצור המים משמן את מעיים ומסייע לו לנקות את עצמו מהפסולת שבו. לכן חשוב תמיד לצרוך מידי יום כמות מספקת של מים. מומלץ לשתות כ2 ליטר מים בכל יום. ומנגד חשוב גם לא להפריז בשתיית המים, מכיוון ששתייה מוגזמת של מים עשויה להוביל להרעלת מים.

אם לא זורם לכם לשתות כל כך הרבה מים ביום, תוכלו לשלב גם שתיית נוזלים אחרים כגון מיץ פירות ומשקאות קלים. אבל ממשקאות מוגזים דווקא כן מומלץ להימנע.

 

  1. לאכול הרבה סיבים

סיבים המצויים במזונות בריאים הם המפתח למערכת עיכול בריאה ועובדת. ולכן אנשים שלא צורכים מספיק סיבים עשויים לפתח עצירות. אז כדי לשחרר מהר את העצירות הקפידו לשלב בתפריט את פצצות הסיבים הבאות: ירקות ופירות דווקא עם קליפתם מכיוון ששם נמצאים חלק גדול מהסיבים, לחם או מאפים אחרים מחיטה מלאה, פירות יבשים, סויה, שעועית, פול, חומוס, אפונה יבשה, עדשים, שיבולת שועל, אורז, חיטה, בורגול, וכוסמת. חשוב מאוד להקפיד על שתיה רבה ופעילות גופנית תקינה בזמן צריכת הסיבים, אחרת היא עשויה לגרום לעצירות רק להחמיר.

 

  1. לעשות פעילות גופנית

פעילות גופנית מגבירה ומאיצה את זרימת הדם למעיים, מה שעוז לעיכול טוב יותר של המזון. אבל זה עוד לא הכול. פעילות גופנית גם מחזקת מאוד את השרירים  באזור המעיים, למה זה חשוב? מכיוון שלשרירים אלו יש תפקיד חשוב, להתכווץ וללחוץ על הצואה לצאת מהגוף, וכאשר השרירים רפויים ולא חזקים מספיק הם מתקשים לעשות את הפעולה הבסיסית והקריטית הזאת. פעילות גופנית יכולה להיות כל ספורט שאתם אוהבים כגון שחייה, כדורגל, או אפילו סתם הליכה מהירה.

 

  1. מעט שמן זית עם לימון

שמן זית היא תרופה פלאית לעצירות. הרבה אנשים מעידים על תוצאות חיוביות בטווח הזמן המיידי. השמן זית מכיל חומרים שממריצים את המעיים, ומשמנים אותו היטב. הצריכה המשולבת של שמן זית ולימון מגרה את ייצור המרה בכבד המסייעת בפירוק שומנים וכולסטרול בגופנו. וזה יעזור לסלק את הפסולת ממערכת העיכול ביתר קלות. מומלץ לקחת כבר בבוקר בעוד הקיבה ריקה, כף שמן זית מעורבבת עם לימון. אבל השיטה הזאת תהיה פחות יעילה לשחרור העצירות לאחר שכבר נאכל ונמלא את הקיבה.

 

  1. זרעי פשתן

זרעי פשתן הם אוצר של סיבים. ולכן הם נחשבים ליעילים מאוד לשחרור עצירות. למעשה כף אחת של זרעי פשתן תספק לנו כ 20 אחוזים מכמות הסיבים שאנחנו צריכים לצרוך ביום. את זרעי הפשתן יש לרסק לפני הצריכה, אחרת הם פשוט לא אפקטיביים. הסיבים המצויים בזרעי הפשתן מהווים מזון בעבור חיידקי המעיים הטובים, שאוכלים, צוברים כוח ומשפרים את פעילות המעיים עד לשחרורה המלא של העצירות. את זרעי הפשתן הטחונים ניתן לערבב עם מיץ פירות, או עם סלט או מעדן חלב, ולאכול.

לחצו כאן למידע נוסף על זרעי פשתן

 

  1. לא להתאפק אף פעם

בדרך כלל לאחר התמודדות רבה עם עצירות, אנחנו פשוט מיואשים ואין לנו כבר עצבים לשבת בשירותים אפילו עוד דקה אחת (בואו נודה על האמת). ולכן כאשר יש לנו יציאה בשלב הזה אנחנו נוטים להתעלם ממנה ולדחות אותה. אבל ההתאפקות הזו עשויה להנציח ולחזק את העצירות, ורק לחזק אותה. אז הדרך למנוע או להיפטר מהעצירות היא פשוט לא להתאפק מיציאות אף פעם.

 

  1. שזיפים מיובשים – מיץ שזיפים

שזיפים מיובשים או מיץ שזיפים עשויים לפתור את העצירות במהירות מפתיעה. במקרה של עצירות רגילה אכילת מספר שזיפים ביום מאוד תעזור, אבל במקרה של עצירות חמורה מומלץ לשתות דווקא מיץ שזיפים שיעיל במיוחד למקרים חמורים.

לחצו כאן למידע נוסף על שזיפים ומיץ שזיפים

 

  1. אלוורה

את הסגולות המיוחדות והמגוונות המסתתרות בצמח האלוורה כולכם מכירים, וכמובן שגם בעצירות יש לאלוורה מה להציע, ועוד איך. האלוורה מהווה חומר משלשל חזק. היא מניעה את פעילות המעיים, וגורמת להתכווצויות שרירים באזור, מה שמאיץ ודוחק בצואה התקועה לצאת החוצה במהירות ולשחרר את הפקק.

 

  1. עיסוי עדין בבטן

חלק מהאנשים מוצאים הקלה בעצירות דווקא על ידי עיסוי עדין על הבטן. זה עוזר לעורר את המעי הגס, מה שיעזור להעביר מזון ופסולת דרך מערכת העיכול במהירות.

הלחיצה העדינה של היד על הבטן יכולה גם להקל על חלק מהכאב ואי הנוחות באזור.

עיסויי בטן מעולים גם להקלה על כאבי גזים כמו גם על נפיחות בבטן. את העיסויים מומלץ לעשות בעדינות על ידי תנועות סיבוביות ועדינות סביב הטבור.

 

  1. קחו איתכם שרפרף לשירותים

לדרך בה יושבים על האסלה יכולה להיות השפעה מכרעת על שחרור העצירות. הנחת הרגליים על מגביה כל שהוא כמו למשל כיסא קטנטן או קערה הפוכה, עשויה להרפות ולשחרר את השרירים באזור, ולאפשר לצואה הקשה לצאת ביתר קלות מהגוף ולשחרר את העצירות.

 

  1. ג'ינג'ר

מקובל לחשוב על ג'ינג'ר שהוא בעיקר תבלין, אבל האמת היא שזה הרבה יותר תרופה יעילה וטובה מאשר תבלין. בין שלל סגולותיו הוא גם מעולה לשחרור מהיר של עצירות. ג'ינג'ר ממריץ את תנועת המעיים, מה שעוזר להיפטר מכל הצטברות לא רצויה במעיים. זה יכול לעזור מאוד לאנשים הסובלים מעצירות כרונית או תסמונת המעי הרגיז (IBS)

תה ג'ינג'ר הוא אחת הדרכים הפופולריות ביותר לצרוך ג'ינג'ר. זו גם אחת הדרכים הקלות כי זה לא דורש שום הכנה וניתן לעשות את זה תוך כדי תנועה! כל שעליך לעשות הוא לערבב מעט ג'ינג'ר טרי במים רותחים, להוסיף דבש או לימון אם תרצה, וללגום!

 

  1. בזיליקום

בזיליקום הוא עשב ששימש מאז ימי קדם לריפוי עצירות. הוא מכיל שמנים אתריים ופלבונואידים, שהם משלשלים טבעיים.

השמנים האתריים בבזיליקום ממריצים את המעיים ואת שחרור המרה, המסייעת בפירוק המזון. הפלבנואידים שבבזיליקום גם עוזרים בתהליך זה על ידי הגדלת כמות המים במעיים והפיכת הצואה לרכה יותר. אז תכינו לעצכם תה מרווה וטעים עם בזיליקום ותיפרדו מהעצירות לשלום.

 

  1. חומץ תפוחים

חומץ תפוחים משמש תרופה עממית לבעיות בריאות שונות. הוא משמש ביעילות לטיפול בבעיות במערכת העיכול כגון צרבת, הפרעות עיכול ועצירות. תפקידו העיקרי של חומץ תפוחים הוא ויסות מערכת העיכול והוא יכול לשמש כחומר משלשל טבעי המסייע בהקלה על עצירות.

לחצו כאן למידע נוסף על חומץ תפוחים ועצירות

 

חשוב לשים לב לכך שכל בן אדם עשוי להגיב בצורה שונה למטפלים טבעיים אלה. אצל אחד שמן זית יעזור בשנייה אחת, בעוד אצל מישהו אחר זה יהיה דווקא הפעילות הגופנית. אז אם משהו אחד לא מסייע לכם מספיק בשחרור העצירות, תנסו משהו אחר מהרשימה שאולי יעזור לכם מהר וטוב יותר.

 

איך משחררים עצירות אם כל המשלשלים הטבעיים לשחרור העצירות נכשלים?

במידה וניסיתם לשחרר את העצירות בדרכים טבעיות, והן לא עלו יפה, תוכלו לנסות לשחרר את העצירות באמצעות כדורים לעצירות, משלשלים או מרככי צואה כגון גליצרין, לקסעדין, אבילק, בנפייבר ועוד  הניתנים לרכישה ללא מרשם בבית המרקחת. אך אם גם אלה לא פותרים את הבעיה תוך מספר ימים, חשוב לפנות לרופא לאבחון מקיף יותר, לצורך קבלת טיפול יעיל, מהיר ומתאים.

 

לסיכום:

  • הסבל הנוראי שהעצירות גורמת לאנשים גורם להם לחפש נואשות דרכים אפקטיביות לשחרור עצירות מיידי. המזל שלנו הוא שיש לא מעט דרכים איך לשחרר עצירות.
  • אז איך משחררים עצירות באמת? בין היתר באמצעים טבעיים אלה: שתייה מרובה, אכילה מרובה של סיבים, פעילות גופנית, שמן זית עם לימון, זרעי פשתן, להימנע מהתאפקות של יציאות, שיזפים מיובשים או מיץ שזיפים, אלוורה, עיסוי ביטני, בזיליקום, ג'ינג'ר, ומיץ תפוחים.
  • כל מטופל צריך לבדוק עם עצמו, אילו מדרכי טיפול אלה הכי יעלים במקרה שלו. זה עשוי להיות שונה מאדם לאדם.
  • במידה והאמצעים הטבעיים לא פועלים, ניתן להיעזר במשלשלים או במרככי צואה, ואם גם אלה לא עוזרים יש לפנות לאבחון רפואי.
  • סובלים מעצירות ולא מצליחים להשתחרר ממנה? נמאס לכם לחפש טיפים לעצירות ולחפש דרכים לשחרור עצירות מיידי? – אנחנו נעזור לכם לנצח את העצירות אחת ולתמיד. אנחנו מתמחים בעצירות ומתמחים במתן ייעוץ אפקטיבי לטיפול מנצח ומותאם אישית לעצירות – רוצים שמומחה לעצירות מטעמינו יחזור אליכם? פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

תנסו לבדוק אם אתם שותים מספיק, אוכלים מספיק סיבים, ופעילים מספיק גופנית. במידה והתשובה היא לא תתקנו את הטעון תיקון.
במקרה של עצירות כרונית, יש לפנות לבדיקה אצל הרופא לצורך קבלת אסטרטגיית טיפול מותאמת אישית.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים