זרעי פשתן לעצירות – גרגרים קטנים שמטפלים בעצירות כמו גדולים

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

מה היא האסוציאציה הראשונה שעולה לכם לראש כשמדברים על זרעי פשתן? חלק גדול מהקוראים יענו בפזיזות 'אוכל לתרנגולים', עד לרגע בו תתקוף אותם עצירות, או אז הם יעמדו בתור יחד עם שאר התרנגולים 😉 לזכות למנת זרעי פשתן שתשחרר להם את העצירות. לזרעי הפשתן יש תכונות ייחודיות שבכוחן להקל בצורה ניכרת על עצירות, ואף לטפל בה לחלוטין. למעשה הזרעים הקטנים האלה מהווים אוצר בריאות של ממש, הם יעילים מאוד לבריאות הגוף בכלל ולטיפול בעצירות בפרט. עוד על זרעי פשתן והקשר שלהם לעצירות תקראו במאמר זה.
זרעי פשתן לעצירות

תוכן עניינים

מעט רקע כללי על עצירות

לעצירות אין גיל, כלומר היא עשויה להופיע בכל גיל. ההגדרה הרפואית של עצירות היא מצב בו יש פחות מ3 יציאות בשבוע, יציאות של צואה גושית ויבשה, יציאות כאובות, או יציאות חלקיות בלבד.

לרוב מגיעה העצירות בעקבות משהו לא תקין באורח החיים שלנו כגון העדר פעילות גופנית מספקת, תזונה רזה ונטולת סיבים, שתייה לא מספקת, וצריכת תרופות או תוספים מסוימים. סיבה נוספת נפוצה מאוד לעצירות היא הריון. מה שמאוד יכול לסייע בהתמודדות עם העצירות במקרים אלו, זה זרעי פשתן.

במקרים מועטים העצירות נגרמת מבעיה או מחלה מסוימת בגוף, אז זרעי הפשתן יכולים להקל זמנית על העצירות אבל הם לא יפתרו את הבעיה מהשורש.

 

על זרעי פשתן לעצירות 

כשמתבוננים על הגרגירים הקטנטנים החומים או הזהובים האלה שמכונים זרעי פשתן, קשה לזהות את פוטנציאל הבריאות האדיר הטמון בהם. אבל קטנותם לא מעיד כלל על עוצמתם הבריאותית.

זרעי הפשתן מכילים תרכובות מאוד בריאות לגוף כגון: אומגה 3 , סידן , ברזל, חלבון, וויטמינים מיוחדים ועוד.

זרעי הפשתן תורמים לגוף בין היתר בדברים הבאים: הפחתת  כולסטרול, איזון רמת הסוכר, מראה עור בריא ויפה, שמירה על בריאות כלי הדם והלב, הפחתת סיכונים להתפתחות סרטן, שיפור תפקוד מערכת העיכול, ועוד הרבה דברים טובים.

מלבד היתרונות הבריאותיים של זרעי הפשתן, הם תורמים גם למצב נפשי מרומם יותר, ומצב רוח משופר.

ולעניינינו זרעי פשתן מעולים גם לשחרור מהיר ויעיל של עצירות. אנשים רבים גילו למרבה ההפתעה שדווקא זרעי הפשתן הם אלה שהצליחו לפתור להם את העצירות בצורה יעילה ומהירה.

 

למה עדיף לשחרר את עצירות עם זרעי פשתן ולא עם משלשלים?

תמיד יש פיתוי גדול במצבי עצירות קשים לצרוך משלשלים עם או בלי מרשם. הפיתוי הזה מובן לחלוטין מכיוון שאלה מאוד יעילים בטיפול בעצירות בטווח הזמן המיידי.

אבל למעשה מדובר בדבש עם עוקץ. טוב, למה דבש ברור. אבל למה עוקץ? אז זהו, ששימוש יתר עם משלשלים עשוי להרגיל את המעיים לתכשירים משלשלים, עד לשלב בו המעיים מייצרים תלות של ממש בהם, ואז העצירות עשויה להפוך להיות כרונית בהעדר טיפול מתמיד עם משלשלים.

זאת הסיבה לכך שהרבה אנשים מעדיפים דווקא להשתמש עם זרעי פשתן, הבריאים יותר, ובטוחים יותר, ולרוב גם יעילים מאוד.

 

כיצד זרעי פשתן מטפלים בעצירות?

בזרעי הפשתן יש תרכובות מיוחדות וטובות מאוד לשחרור עצירות. ואלו החלקים בזרעי הפשתן המסייעים לשחרור עצירות.

מה שנחשב לגורם העיקרי לשחרור העצירות בזרעי פשתן הם סיבים תזונתיים. סיבים הם סוג של פחמימות שניתן למצוא בירקות, פירות ודגנים, זהו החלק הבלתי ניתן לעיכול של תאי צמחים שלא ניתן לפרק על ידי אנזימים אנושיים. הוא אינו מתעכל ועובר דרך מערכת העיכול מבלי להיספג בזרם הדם או לשמש כאנרגיה בגוף.

גם זרעי הפשתן עשירים בסיבים שכאלה. הסיבים בזרעי פשתן מסייעים בטיפול בעצירות מכיוון שהם פועלים כחומר משלשל בתפזורת. סיבים אלה סופגים מים ומביאים אותם למעיים, והמים הופכים את הצואה לרכה וגמישה יותר הנעה ביתר קלות דרך מערכת העיכול, מה שעוזר להקל על עצירות באופן טבעי.

מעבר לזה, כאשר הסיבים של זרעי הפשתן פוגשים מים הם משחררים חומר דמוי ג'ל שמכונה מוצילאג, החומר הזה תורם רבות למניעת עצירות, או לטיפול בה כאשר היא כבר נוכחת.

 

ומה לגבי שמן פשתן נגד עצירות?

על פניו שמן פשתן פחות יעיל לעצירות במקרה הטוב, ולא יעיל בכלל במקרה הפחות טוב. הסיבה לכך היא ששמן פשתן הוא נעדר סיבים תזונתיים, מה שהופך אותו ללא רלוונטי לעצירות, בניגוד לזרעי הפשתן עצמם.

 

כיצד נכון לצרוך זרעי פשתן לעצירות, מה עם זרעי פשתן טחונים לעצירות ומהו המינון המומלץ?

את זרעי הפשתן מומלץ להשרות בכוס מים חמים לאורך כרבע שעה, או עד שהמים נעשים ראויים לשתייה מבחינת הטמפרטורה שלהם. ולאחר מכן לשתות את תכולת הכוס הכוללת את המים ואת זרעי הפשתן. כמו כן אפשר לטחון אותם.

הכמות המומלצת ביום היא לא יותר מ 3 כפות. במידה וצורכים כמות גדולה של זרעי פשתן חובה לשתות במקביל גם הרבה מים, אחרת העצירות עלולה רק להחמיר.

 

האם לזרעי פשתן יש תופעות לוואי?

יש אנשים הרגישים לזרעי פשתן, והם עלולים לפתח לאחר צריכתם תגובות אלרגיות כגון גזים, נפיחות, בחילות, הקאות, כאבי בטן ועוד. לאנשים אלה לא מומלץ להשתמש עם זרעי פשתן, אלא לחפש פתרונות אחרים לעצירות שלהם.

מעבר לאנשים אלו אין סיבה הנראית לעין שאנשים יפתחו תופעות לוואי כל שהן, כל עוד לא חוצים את כמות הצריכה המומלצת.

צריכה מופרזת של זרעי פשתן עשויה לגרום לשלשולים או להחמיר את העצירות.

 

לסיכום:

  • בין שלל התרופות שהטבע מציע לעצירות, תופסים להם מקום של כבוד זרעי הפשתן. זרעי הפשתן בריאים לגוף באופן כללי, והם הוכחו כיעילים מאוד גם לשחרור עצירות.
  • זרעי פשתן הוא משלשל טבעי העדיף על המשלשלים שנרכשים בבתי המרקחת, מכיוון שהוא בריא יותר ולא ממכר.
  • הסיבה ליעילות של זרעי הפשתן היא כמות הסיבים הגבוהה מאוד שהם מכילים, מה שמרכך ומלחלח את הצואה, ומקל עליה לצאת מהמעיים.
  • הכמות המומלצת היא לא יותר מ3 כפות ביום. בכל פעימה יש לערבב כף זרעי פשתן במים חמים ולשתות כעבור רבע שעה. אין להפריז באכילת זרעי פשתן.

שאלות נוספות

בהחלט. לא אמורה להיות בעיה לצרוך זרעי פשתן בהריון.
לפעמים יש סיבה פנימית מסוימת שגורמת לעצירות, ועד שלא נטפל בה העצירות לא תיפסק.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים