האם הטיפול בעצירות הוא בכלל טחינה? – כמה טעים, ככה יעיל

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

מה עוד לא שמענו בהקשר של טיפול בעצירות? אל תאכל את המאכל הטעים ההוא, תאכל מלא מהמאכל הדוחה הזה, אל תתקרב ל…. בקיצור כל אחד נהיה פרופסור כאשר מדובר בהצעות על דרכי התמודדות עם עצירות. אך ייתכן שבין שלל ההצעות לטיפול בעצירות אנחנו מפספסים טיפול טבעי יעיל וטעים – טחינה. כן המאכל הישראלי הכול כך אהוב, רווי בתכונות מיוחדות שמסוגלות לשחרר אותנו כליל מהעצירות. אז בואו להכיר את הטחינה מההיבט שטרם הכרתם אותו – משחרר העצירות האולטימטיבי.
טחינה לעצירות

תוכן עניינים

כמה מילים על עצירות.

העצירות היא תופעה די נפוצה, והיא תפקוד מעל ל20 % מאיתנו בשלב כזה או אחר. כאשר אנו סובלים מעצירות אנחנו סובלים מתסמינים כגון חוסר יכולת להתפנות כראוי, ומיציאות כואבות. וכמו כן מכאבי בטן, גזים, נפיחות ועוד תופעות נלוות לא נעימות.

אחת מהדרכים היעילות ביותר להתמודד עם העצירות היא באמצעות צריכת מזונות המבורכים בתכונות בריאות המסייעות לשמור על מערכת העיכול מתפקדת, ועל צירי המעבר של המעיים פנויים וזורמים, ללא פקקי עצירות מעיקים למיניהם. אחד מהמאכלים הפופולאריים הנקשרים לטיפול בעצירות היא הטחינה. ועל זה ננסה ללמוד יותר בשורות הבאות.

 

קצת על טחינה במשקפיים של בריאות. ואיזו טחינה טובה לעצירות?

הטחינה היא לא רק מטבל אהוב המעטר כל שולחן ישראלי ובצדק, היא גם פצצת בריאות. היא טובה ובריאה מאוד לגוף. היא מאזנת את הדם, שומרת על הלב, מטפלת באנמיה, מסייעת בהרזיה, מורידה כולסטרול ועוד ועוד.

בין היתר היא גם תורמת רבות לתפקודה הבריא של מערכת העיכול. ולכן הטחינה נחשבת לתרופה טבעית מצוינת לעצירות.

הטחינה הבריאה ביותר היא הטחינה המיוצרת משומשום מלא. כמו כן חשוב לדעת שהטחינות הנמכרות במכולות מלאות בחומרים משמרים ובחומרים נוספים, ולכן לא עליהן מתכוונים כאשר מדברים על טחינה בריאה הטובה לטיפול בעצירות.

כדי לטפל בעצירות יש לקנות רק טחינה גולמית משומשום מלא 100 %.

 

מה הם היתרונות של טחינה בטיפול בעצירות?

היתרונות של הטיפול בעצירות באמצעות טחינה הם רבים:

  • קודם כל זה טעים להחריד (:
  • הטיפול בטחינה הוא טבעי לחלוטין, ונטול תופעות לוואי
  • הטחינה מאוד זמינה ונגישה לכולנו
  • המחיר שלה הוא זול מאוד
  • צריכת טחינה באורח קבע תפעל למניעת העצירות מראש

 

כיצד פועלת הטחינה לטיפול בעצירות?

טחינה עשירה בסיבים תזונתיים. הסיבים בטחינה יכולים לעזור לעצירות מכיוון שהם סופגים מים ומתרחבים בקיבה, ובכך הם מוסיפים נפח לצואה, מה שממריץ את היציאות. המים שהטחינה מביאה איתה למעיים גם גורמים לריכוך הצואה שם, מה שתורם עוד ליציאת הפסולת מהמעיים החוצה.

הטחינה עשירה גם בסידן, מגנזיום וברזל שהם כולם רכיבי תזונה חיוניים לבריאות מערכת העיכול. הוא מכיל גם חומצות שומן חיוניות המסייעות לשמור על בריאות המעיים על ידי מניעת דלקות, הפחתת גזים, נפיחות והתכווצויות. משחת זרעי השומשום מסייעת גם להגביר את ייצור המרה אשר תורם להעברת צואה דרך המעי הגס מהר יותר.

כדי לטפל בעצירות באמצעות טחינה אין צורך להפריז במאכל שלה. מומלץ פשוט לשלב אותה בטבעיות בתפריט היומי, בבוקר ובערב, ולהתאזר בסבלנות עד לקבלת התוצאה הרצויה.

 

מה עושים אם הטחינה לא עוזרת בטיפול בעצירות?

במידה ובמקרה שלכם הטחינה לא מצליחה לסייע בטיפול בעצירות, אל תעמיסו לתוככם עוד ועוד טחינה בניסיון להשיג את המטרה. אם כמות סבירה של טחינה לא עשתה את העבודה מן הסתם שזו היא לא התרופה שלכם. תנסו למצוא תרופת סבתא אחרת היעילה יותר בשבילכם, ולאמץ תזונה שמשחררת עצירות. בעת הצורך ניתן להיעזר בכדורים או אבקות לטיפול בעצירות.

בכל מקרה של עצירות כרונית חריפה מומלץ לפנות לרופא לאבחון מעמיק, במטרה לקבל טיפול מתאים.

 

לסיכום:

  • הרבה מאוד תרופות טבעיות נקשרות לטיפול בעצירות, חלקן אפקטיביות יותר וחלקן מעט פחות. תרופה אחת טבעית ומעניינת במיוחד בעצירות, היא הטחינה.
  • הכוונה היא לא לטחינה לבנה, ולא לטחינה מוכנה וקנויה, אלא לטחינה העשויה 100% משומשום מלא.
  • הטחינה מלאה בסיבים, סידן, מגנזיום , ברזל, ועוד תרכובות שמאוד טובות למערכת עיכול טובה ומתפקדת. ולכן היא כל כך יעילה לטיפול בעצירות.
  • את הטחינה יש לשלב בצורה טבעית בתפריט היומי. במידה והטחינה לא מביאה לשחרור העצירות, מומלץ לנסות שיטת טיפול אחר.

שאלות נוספות

מכיוון שזרעי השומשום המלאים נטחנים עם קליפתם. וחלק גדול מהרכיבים הטובים לעצירות נמצאים בקליפות אלה.
לא. ניתן להכין מהטחינה מטבל טעים ולאכול.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים