עוצרים את העצירות – תרופות סבתא מוכחות ויעילות לעצירות.

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

היא תמיד תבוא לנו בעיתוי לא מתאים. והיא אף פעם לא תבוא בטוב – העצירות. תכלס אין על סבתא בעולם, היא תמיד תהיה שם עבורנו עם העצה הנבונה והמדויקת שתפתור לנו כל בעיה. וכמובן שגם בכל הקשור לעצירות יש לסבתא הרבה מה להציע לנו. אם רק נקשיב לה, ונשתמש עם תרופות של סבתא נגד עצירות, נצליח לגבור על העצירות בצורה המהירה, היעילה והבריאה ביותר. התרופות של סבתא לעצירות טובות למבוגרים, לילדים, לנשים בהריון ובעצם לכל אחד. בשורות הבאות נגלה את כל הסודות הכמוסים של סבתא להתמודדות נגד עצירות.
תרופות סבתא לעצירות

תוכן עניינים

כמה מילים על עצירות. והאם תרופת סבתא היא המזור לעצירות?

עצירות היא למעשה מצב בו אנחנו לא מצליחים לרוקן את המעיים מהפסולת בצורה תקינה. אז במידה ואתם מתפנים פחות מ3 פעמים בשבוע, או שהיציאות שלכם מלוות בכאב, אתם כנראה סובלים מעצירות.

הבשורה הטובה היא, שאת העצירות אפשר לנצח באמצעות צריכת פרודוקטים פשוטים הנמצאים בכל בית או סופר, או באמצעות פעולות קלות ופשוטות.

 

למה עדיף לטפל בעצירות דווקא עם תרופות סבתא?

למעשה ניתן היום לשחרר את העצירות בצורה מאוד קלה ומהירה באמצעות משלשלים או מרככי צואה שונים. מה שמעלה את השאלה, בשביל מה לטפל בעצירות דווקא עם תרופות סבתא.

ופה באה התשובה החשובה ,שכדאי להיות קשובים לה. משלשלים ומרככי צואה אכן מאוד יעילים ומשחררים את העצירות ברוב המקרים, אבל יש בהם 2 חסרונות:

 

  1. תופעות לוואי

הם עשויים להוביל לתופעות לוואי מסוימות כגון: כאבי בטן, התכווצויות, בחילות, הקאות, גזים ועוד.

 

  1. התמכרות

מרככי צואה ומשלשלים נועדים לשימוש מוגבל בזמן, וככל שנעשה בהם שימוש רחב יותר קיים סיכון להתמכרות. כאשר אנחנו מרגילים את המעי שלנו למשלשלים, הוא עשוי להתרגל לחומרים הכימיים של תכשירים אלו, ולפעול בצורה תקינה רק כאשר הוא מקבל מנה הגונה של משלשלים. ודבר האחרון שאנחנו רוצים זה ליציר לעצמנו תלות בתכשירים אלו להמשך חיינו.

בגלל 2 סיבות אלו. ההמלצה היא לצרוך משלשלים רק במקרים בהם העצירות חמורה, וכאשר האופן הטבעי לטיפול נגד עצירות לא מוכיח את עצמו. בכל מקרה אחר רצוי להעדיף את תרופות הסבתא הטבעיות.

 

תרופות הסבתא הטובות ביותר לעצירות קשה.

 

  • שתייה מרובה של נוזלים

כמו שרכב לא מסוגל לנוע ללא מנת הדלק שלו, כך גם המעיים שלנו לא מצליח לתפקד כנדרש ללא קבלת כמות הנוזלים הדרושה לו. תפקידם של הנוזלים הם בין היתר לרכך את הצואה לגרום להם לצאת מהגוף בקלות ובמהירות. מומלץ לשתות 2 ליטר מים ביום, תוכלו גם לצרוך נוזלים נוספים כגון מיצי פירות למיניהם, תה וכו'. שתיית מים היא הפעולה הכי בסיסית לשחרור עצירות מיידי, עוד לפני שמתחילים עם כל מיני תרופות טבעיות לעצירות.

 

  • מיץ לימון עם שמן זית – תרופה טבעית לעצירות

טוב, שילוב כזה רק סבתא גאונה יכלה לרקוח, ולא יאמן כמה זה עובד.

שמן זית עשיר בשומנים בלתי רוויים, שיכולים לעזור לרכך את הצואה ולהמריץ את יציאות. מיץ הלימון מכיל חומצת לימון, שיכולה גם היא לרכך את הצואה ולעורר יציאות. השילוב הזה של שמן זית ומיץ לימון יעיל יותר מאשר נטילת כל אחד מהם בנפרד, כי הם פועלים יחד כדי לבטל את חסימת מערכת העיכול, והם מהווים מכפיל כוח אחד בשביל השני. מומלץ לערבב כף לימון עם כף שמן זית (אפשר גם יותר) בתוך משקה, רצוי חמים, ולשתות על הבוקר על קיבה ריקה.

 

  • פעילות גופנית

נכון שסבתא אף פעם לא אהבה לראות אותנו נחים. אבל במקרה של עצירות הדרישה שלה שנתחיל לזוז יכולה בהחלט לשחרר לנו את העצירות. תרגילים כמו הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים או כל פעילות אירובית אחרת יעזרו למערכת העיכול שלנו לתפקד בצורה יעילה יותר. הסיבה לכך היא שזה ימריץ את המעיים שלנו ויעזור להם להתכווץ לעתים קרובות יותר. מה שידחוף את הצואה החוצה מהגוף.

לחץ כאן למידע נוסף על פעילות גופנית ועצירות

 

  • מזון רווי בסיבים תזונתיים

לתזונה שלנו יש קשר ישיר לתקינות מערכת העיכול שלנו. ולכן חשוב לשים לב למה שאנחנו אוכלים. אוכל רווי בסיבים עשוי לשחרר לנו את העצירות במהירות ובטבעיות. הסיבים מניעים את המעיים לפעולה חרוצה ובריאה, ומשפיעים לטובה על מערכת העיכול. אז באיזה מזון נמצא את הסיבים? בירקות ובפירות (דווקא עם הקליפות, כי שם נמצאים הסיבים) קטניות, דגנים מלאים, ועוד.

 

  • שזיפים מיובשים

אז נכון, זה תמיד עצבן אותנו שהממתק היחיד שסבתא נתנה לנו היה שזיף מיובש. אבל היא בסך הכול לא רצתה שנסבול מעצירות. בשזיפים מיובשים יש תכונות מיוחדות שהופכות את העצירות לנחלת ההיסטוריה מהר מאוד. בשזיפים יש סוכרים מיוחדים, סיבים, ותרכובות מסוימות שמעולות נגד עצירות. מומלץ לצרוך עד 8 שזיפים מיובשים ביום. (לא מומלץ לחרוג מכמות זו)

לחצו כאן למידע נוסף על שזיפים ועצירות

 

  • הגבהה לרגליים

הגבהת הרגליים על שרפרף בעת הישיבה על האסלה, תעזור להרפיית השרירים באזור, תאיץ את פעילות המעיים ותשחרר את העצירות.

 

  • זרעי פשתן מרוסקים

זרעי פשתן מהווים גם הם תרופת פלא לטיפול בעצירות. זרעי הפשתן מעירים את המעיים לפעילות, וממריצים את התנועתיות שם. את זרעי הפשתן יש לרסק לפני הצריכה, לקבלת התפוקה המלאה והטובה ביותר מהם.

לחצו כאן למידע נוסף על זרעי פשתן ועצירות

 

  • תרופות סבתא פשוטות נגד עצירות לא עוזרות? – רפואה אלטרנטיבית

לרפואה הסינית יש דרכים טבעיות מאוד יעילות להתמודדות עם עצירות. במידה והניסיונות שלכם לטפל בעצירות בשיטות ביתיות נכשלו, תוכלו להיעזר באמצעות הרפואה הסינית.

בעולם הרפואה הסיני המטפלים יחתרו לגלות את שורש הבעיה, ויפעלו לטפל בו מהיסוד. הם יתאימו תזונה מיוחדת, ישלבו צמחי מרפא ובעת הצורך הם יוסיפו גם דיקור סיני.

מומלץ במיוחד לטפל בשיטת רפואה זו, כאשר העצירות הופכת להיות כרונית וקשה.

 

האם מומלץ לטפל בעצירות בהריון עם תרופות סבתא? ומה לגבי עצירות אצל ילדים?

 

בגדול תרופות הסבתא אמורים להיות יעילים גם אצל נשים בהריון, וגם אצל ילדים. אך אם תרופות הסבתא לא עוזרות במקרים אלו, והעצירות ממשיכה להציק. מומלץ לפנות לרופא לקבלת טיפול מתאים יותר.

קראו כאן בהרחבה על עצירות בהיריון

 

לסיכום:

  • כמו לכל בעיה, גם בכל הקשור לעצירות סבתא התאימה לנו מראש תרופות ייחודיות ויעילות מהטבע.
  • תמיד עדיף לטפל בעצירות עם תרופות סבתא, מכיוון שהמשלשלים ומרככי הצואה עשויים לגרום לתופעות לוואי ולהתמכרות. עם תכשירים אלו מומלץ להשתמש רק אם תרופות הסבתא לא עוזרות , וגם אז רק לזמן מוגבל.
  • ואלו תרופות הסבתא נגד עצירות: הקפדה על שתייה מרובה, צריכת מיץ לימון בשילוב שמן זית, שמירה על פעילות גופנית מתמדת, שילוב מזון עם סיבים תזונתיים בתפריט, אכילת שזיפים מיובשים או זרעי פשתן מרוסקים, והגבהת הרגליים על שרפרף בעת הישיבה על האסלה.
  • תרופות הסבתא יעילות לכל מקרי העצירות כולל עצירות אצל ילדים, ועצירות בהיריון. במידה והעצירות היא כרונית ותרופות הסבתא לא עוזרות, יש לפנות לרופא, או למטפל אלטרנטיבי טוב.

שאלות נוספות

אף שתרופות סבתא עשויות להיות יעילות גם במקרה זה, רצוי לפנות לאבחון רפואי ולפעול לפי הוראות הרופא.
לא בהכרח. אצל כל אחד התרופות פועלות בצורה ובעוצמה שונה. אז אם משהו אחד לא עזר לכם, תנסו משהו אחר.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים