עצירות כתופעת לוואי של צריכת תוספי ברזל – למה זה קורה?

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

ברזל הוא מינרל קריטי לבן האדם. מי שסובל מחוסר של ברזל בגוף, מתמודד עם איכות חיים ירודה. הוא מתקשה לתפקד ולבצע פעולות יומיומיות פשוטות מאוד. כל אחד מאיתנו עשוי לסבול מחוסר ברזל בשלב כזה או אחר של חייו, אך התופעה שכיחה יותר בקרב נשים, בדגש על נשים בהריון. כאשר אנחנו סובלים מחוסר ברזל אין לנו את הפריווילגיה לא לטפל בו עם תוספי ברזל טובים, אבל אז באה תופעת הלוואי של התוספים שהיא עצירות. ומעמידה אותנו במצב בלתי אפשרי. על עצירות הנגרמת מתוספי ברזל, וכיצד להתמודד איתה תקראו בשורות הבאות.
תוסף תזונה ברזל ועצירות

תוכן עניינים

מספר מילים על עצירות ועל חוסר בברזל.

עצירות היא מצב בו קיים קושי בהוצאת צואה מהגוף בצורה סדירה. היא יכולה להיגרם ממגוון גורמים כמו תזונה לקויה (מאכלים שעושים עצירות), העדר שתייה מספקת, חוסר בפעילות גופניות, בעיות מסוימות בגוף, ועכשיו לסיבה הכי רלוונטית למאמר שלנו, צריכת תרופות ותוספי בריאות מסוימים.

אחד התוספים הכי נחוצים זהו תוסף הברזל. תוספי הברזל למיניהם משמשים ילדים קטנטנים בני מספר חודשים, לצד אנשים בוגרים. אחת האוכלוסיות שהכי צורכת תוספי ברזל היא אוכלוסיית הנשים, בדגש על נשים בשנות הפוריות שלהן.

החוסר בברזל שלהן עשוי לנבוע מאיבוד ברזל בעת הדימום בווסת, או במהלך תהליך הריונן וזאת בשל הצורך לחלוק את הברזל עם העובר, מה שעשוי ליצור חוסר במצרך חיוני זה.

הפתרון הכי נגיש, קל ואפקטיבי להתמודדות עם חוסר ברזל. זה ליטול באופן יומי תוסף ברזל. נכון שניתן לצרוך מזון רווי בברזל ולנסות לשאוב מהם את מנת הברזל הרצויה. אבל זה עשוי לקחת זמן, הרבה מידי זמן. וזה הייתרון הגדול של תוספי הברזל. הם מעניקים לגוף את מנת הברזל הדרושה, והיא מוטמעת מהר מאוד בגוף באופן יעיל ומועיל.

אבל אז מגיעים תופעות הלוואי של תוסף הברזל, שהמפורסמת והמציקה שבהן, זוהי תופעת העצירות.

בעיקר עשויים לסבול מעצירות כתוצאה מתוספי ברזל נשים בהריון, ילדים ותינוקות.

 

למה תוספי ברזל גורמים לעצירות?

לברזל יש נטייה להתעלל בריריות העדינות במערכת העיכול. מה שעשוי 'לשבש' במידת מה את המערכת ולגרום לשלל תופעות מציקות, שאחת מהן היא עצירות.

מי שעשויים לסבול יותר מתופעות הלוואי של תוספי הברזל, הם אנשים שהגוף שלהם סופג פחות טוב את הברזל. מה שמחייב אותם להעלות את המינון לכדי כמות גבוהה למדי, ואז כמובן שגם הפגיעה בריריות מערכת העיכול גוברת והתוצאה הלא נעימה עשויה להיות עצירות.

 

אם תוספי ברזל גרומים לתופעות לוואי כמו עצירות – מה עושים?

טוב אז ברור שאין אופציה לא לקחת תוספי ברזל כשהגוף דורש את זה, זה עשוי להיות אפילו מסוכן במקרים של חוסר ברזל משמעותי.

והבשורה הטובה היא שיצרניות תוספי הברזל לומדים כל הזמן להשתפר ולהתייעל, אז אם בעבר כמעט ולא היה מה לעשות מול העצירות הנובעת מתוסף ברזל. הרי שהיום ניתן לרכוש תוספי ברזל משופרים וטובים הנותנים מענה הרבה יותר טוב לתופעת הלוואי הזו.

התוספים החדשים האלו נספגים בגוף הרבה יותר טוב בהשוואה לכל התוספים שהיו פעם, מה שאומר שכמות קטנה מהם אמורה לתת מענה הולם לצרכים של הגוף. כמו כן התוסף מצופה היטב בחומרים מיוחדים המונעים גירוי של הברזל בריריות מערכת העיכול מה שמפחית דרסטית את ההיתכנות של תופעות לוואי מעיקות דוגמת עצירות.

אז מה שהכי חשוב לעשות כשרוכשים תוסף ברזל, זה להתייעץ עם הרופא או הרוקח לגבי התוסף הכי טוב שייתן לגוף את מנת הברזל שלו, מבלי לגבות מחיר בדמות תופעות לוואי.

במידה והעצירות כבר כאן בעקבות התוספים חשוב להרבות באכילת סיבים תזונתיים, לשתות מלא, ולהקפיד על פעילות גופנית אירובית מידי יום.

 

האם ניתן למנוע צורך בצריכת תוספי ברזל מראש?

תוספי ברזל הם הפתרון הכי טוב לחוסר ברזל, אבל החוכמה היא למנוע מראש את הצורך לצרוך אותם.

לברזל המגיע לגוף שלנו מהטבע, באמצעות צריכת מזונות משופעים עם ברזל הוא הרבה יותר בריא ונכון לגוף, מה גם שהוא לא גורר תופעות לוואי בניגוד לתוספים למיניהם.

אז מה עושים? דואגים שמלאי מחסני הברזל בגוף תמיד יהיו מלאים. ובמיוחד לקראת תהליך הריון שמצריך כמות גבוהה יותר של המינרל החשוב הזה.

הקפידו לשלב בתפריט שלכם מאכלים עם ברזל בכל יום ובכמות מספקת. כמו כן מומלץ לצרוך מזונות מפוצצים  בוויטמין C . מפני שלוויטמין זה יש את היכולת הטבעית לשפר את ספיגת הברזל בגוף. במידת הצורך ניתן לקחת תוספי וויטמין C כדי לשפר את ספיגת הברזל. מה גם שלוויטמין C יש יכולת משל עצמו למנוע או לטפל במצבי עצירות.

 

לסיכום:

  • אנשים רבים נדרשים לצרוך תוספי ברזל. הבעיה עם התוספים האלה היא, שהם עשויים לגרום לעצירות.
  • נכון להיום בניגוד לעבר, יש תוספי ברזל מצוינים הנותנים מענה טוב יותר לתופעת העצירות הנגרמת מהם. אז תשאלו את הרופא או הרוקח לגבי תוסף הברזל המומלץ לכם.
  • מתמודדים עם עצירות קשה? – אנחנו כאן כדי לעזור לכם להגיע לטיפול הטוב ביותר בעבורכם. לקבלת שיחת ייעוץ בחינם ממומחה לעצירות מטעמינו – פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

לא כל מי שיצרוך תוספי ברזל יסבול אוטומטית מעצירות, אך זו אופציה קיימת.
לא. ברזל מהטבע הוא בריא וטוב יותר לגוף.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים