איך מתמודדים עם עצירות ומה עושים כשיש עצירות?

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

העצירות באה אלינו תמיד בהפתעה גמורה ותופסת אותנו לא מוכנים. בהתחלה זה קצת לא נעים, במשלך זה מעיק, וככל שחולף הזמן זה כבר פשוט בלתי נסבל. ואז אנחנו שואלים את עצמנו – איך מתמודדים בכלל עם עצירות? מה עושים כשיש עצירות? מה עושים נגד עצירות? ועוד סדרת שאלות זהות כל אחד בסגנונו. הבעיה היא לרוב, שאין מי שיענה לנו. אז הגעתם בול למקום הנכון – כאן תקבלו את המידע המלא על מה לעשות כשיש עצירות. אז יצאנו לדרך?
מה עושים כשיש עצירות

תוכן עניינים

בכמה מילים – מה זה עצירות?

עצירות היא מצב בו יש מעין 'עוצר יציאות' מהמעיים. הצואה מתקשה ולא מצליחה להתפנות בצורה תקינה. אנשים הסובלים מעצירות לא יצליחו להתפנות יותר מ3 פעמים במהלך השבוע. או לחילופין הם יצלחו להתפנות אבל רק בהפעלת לחץ ובכאבים עזים.

עצירות היא לא צרת יחיד, כ20 % מהאוכלוסייה סובלים ממנה, כאשר אוכלוסיית הנשים סובלת ממנה יותר.

הטיפול בעצירות תלוי בגורם לה. הגורמים לעצירות עשויים להיות בין היתר: שתייה לא מספקת, תזונה לקויה ונטולת סיבים תזונתיים, העדר פעילות גופנית, נטילת תרופות או תוספי ברזל מסוימים, הריון, ובמקצת המקרים בעיה פנימית בגוף הגורמת לעצירות כגון סוכרת, צליאק ועוד.

 

אז מה לעשות כשיש עצירות?

קודם כל תהיו בטוחים שמדובר בעצירות. לא כל כאב, אי נוחות בבטן, או קושי נקודתי ביציאות נחשב לעצירות. לעצירות יש מאפיינים ברורים כגון:  פחות מ3 יציאות בשבוע, כאב חד ביציאות, גזים, ויציאות עם דם.

במידה ואתם סובלים מסימפטומים אלה, מן הסתם אתם סובלים מעצירות.

בשלב זה כאשר אתם משוכנעים שיש לכם עצירות תוכלו להיעזר בכל מיני סוגי טיפולים. אבל בשביל שתדעו מהו הטיפול הנכון ביותר לעצירות שלכם, תצטרכו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם יש מספיק סיבים תזונתיים בתפריט שלי?
  • האם אני שותה מספיק?
  • האם אני פעיל מספיק גופנית?
  • האם אני לוקח בתקופה האחרונה תרופות או תוספי ברזל שעשויים לגרום לעצירות?

ככל שתהיו מודעים להרגלים שלכם, תוכלו לטפל בעצירות בצורה מהירה ויעילה יותר. כי אם הבעיה שלכם זה העדר שתייה, מן הסתם פעילות גופנית לא תעזור לשחרר את העצירות, וכן ההפך.

 

תכלס, מה עושים כשיש עצירות? – טיפול מותאם אישית.

 

והנה לכם רשימת דרכי טיפול יעילות וטובות לטיפול בעצירות ושלחרור עצירות מיידי:

 

  • אכילת מזונות מלאים בסיבים

לסיבים תזונתיים יש תפקיד מפתח בתפקוד מערכת העיכול שלנו. במידה והתזונה שלנו לוקה בדלות של סיבים, התוצאה הישירה עשויה להיות עצירות קשה. את הסיבים התזונתיים נוכל למצוא בירקות ובפירות טריים, אותם חשוב לאכול עם הקליפות, כי שם נמצאים הסיבים. כמו כן תמצאו סיבים בקטניות, כמו שעועית ועדשים, ובדגנים מלאים. תקפידו לשלב בכל ארוחה שלכם מזונות אלו.

 

  • שתייה מרובה

כאשר אנחנו לא שותים מספיק, אנחנו מייבשים את תכולת המעיים שלנו, ופוגעים בתפקוד מערכת העיכול. ולכן חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה של מים או מיצי פירות בריאים. ההמלצה היא לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום.

 

  • פעילות גופנית

פעילות גופנית היא קריטית לגוף בכל כך הרבה מובנים, ובין היתר גם לפעילות תקינה של המעיים. כאשר אנחנו מפעילים את הגוף על ידי שחייה, ריצה, ריקוד, או אפילו סתם הליכה מהירה, אנחנו משפרים את זרימת הדם לכיוון המעיים, ומחזקים את השרירים באזור, מה שעשוי לפתור לחלוטין את בעיית העצירות.

 

  • שמן זית

שמן זית מעולה לעצירות, הוא שומן בריא והוא גם משלשל יעיל. הוא מכיל כמויות גבוהות של חומצה אולאית שיכולה לעזור לרכך את הצואה ולהקל עליה לצאת מהגוף בקלילות.

החומצה האולאית בשמן זית יכולה לעזור לרכך את הצואה ולהקל על המעבר שלהן במעיים. שמן זית מכיל גם כמויות גבוהות של נוגדי חמצון המועילים באופן כללי למערכת העיכול.

 

  • מיץ לימון

מיץ לימון עוזר להמריץ את מערכת העיכול ולהקל על עצירות מכיוון שהוא מכיל חומצת לימון המגבירה את ייצור המרה מהכבד ומסייעת בפירוק השומנים במעי. הוא מכיל גם ויטמין C שהוא רכיב תזונתי חשוב לבריאות רירית המעיים.

מיץ לימון יכול גם לעזור להקל על עצירות גם מכיוון שהוא מגרה התכווצויות מעיים שעוזרות להעביר מזון דרך המעיים מהר יותר.

 

  • שימת לב לתרופות ולתוספים

לתרופות ולתוספים מסוימים יש תופעת לוואי של עצירות. זה לרוב יופיע בעלון לצרכן של התרופה או התוסף (שאנחנו לא טורחים לקרוא לרוב) אז במידה ואתם צורכים לאחרונה משככי כאבים, אנטיביוטיקה, סותרי חומצה, תוספי ברזל ועוד. ואתם סובלים מעצירות. תעיינו בעלון לצרכן ותבדקו האם המקור לעצירות שלכם טמון שם. במידה וכן, תתייעצו עם הרופא לצורך קבלת תרופה מקבילה, ללא תופעת לוואי זו.

 

  • שזיפים מיובשים

שזיפים מיובשים הם חומר משלשל טבעי וניתן לאכול אותם כחלק מתזונה בריאה כדי לעזור להקל על עצירות. יש להם תכולת סיבים גבוהה, מה שעוזר להפוך את הצואה לרכה יותר וקלה יותר לעבור במעיים. בשזיפים המיובשים יש תכונות נוספות המעולות לפתרון מצבי עצירות קשים. מומלץ לאכול מספר שזיפים מיובשים ביום (לא להפריז), ובמקרה של עצירות חמורה במיוחד, מומלץ לשתות 2 כוסות של מיץ שזיפים, כוס בבוקר וכוס בלילה.

 

  • פרוביוטיקה

פרביוטיקה הם תוספי תזונה המסייעים לגוף לשמור על איזון בריא של חיידקי המעי. הם למעשה מרכיבי מזון בלתי ניתנים לעיכול המספקים יתרון בריאותי למארח אותם על ידי גירוי סלקטיבי של צמיחה של חיידקים מועילים במעי הגס. צמיחתם של החיידקים הבריאים תשפרנה את פעילות המעיים, ותביא את העצירות לקיצה.

 

  • תרופות, מרככי צואה ומשלשלים ללא מרשם

תמיד מומלץ יותר להשתמש עם אופציות הטיפול הטבעיות, מכיוון שאלה בריאות יותר. אך במידה ואלה לא עוזרות ניתן להיעזר בשלל תרופות, מרככי צואה ומשלשלים הניתנים להשגה בבתי המרקחת ללא מרשם רופא. את התרופות האלה ניתן לצרוך לאורך זמן מוגבל, ובמידה והן לא עוזרות תוך 14 יום יש להיוועץ עם הרופא על המשך הטיפול.

 

מה עושים אם כל זה לא עוזר לעצירות?

במידה והעצירות שלכם היא כרונית ומתמשכת, וכל הטיפולים לא פותרים את הבעיה, יש לפנות לאבחון מקיף ויסודי אצל הרופא. במקרים אלו ייתכן והעצירות נובעת מבעיה או מחלה רצינית יותר המצריכה טיפול מעמיק.

 

לסיכום:

  • איך מתמודדים עם עצירות – מה עושים נגד עצירות? את השאלות האלו אנחנו שומעים פה ושם ממכרים ומבני משפחה, אבל כשאנחנו אלה שסובלים מעצירות ושואלים את השאלות האלה, הסיפור כבר שונה.
  • הטיפול בעצירות תלוי בגורם לו. והנה דרכים אופציונליות ואפקטיביות לטיפול בעצירות: צריכת מזון עם סיבים, שתייה מרובה, פעילות גופנית, שמן זית, מיץ לימון, שימת לב לתרופות ולתוספים שאנו צורכים, פרוביוטיקה, תרופות, מרככי צואה ומשלשלים.
  • תמיד עדיף קודם לנסות את הטיפול הטבעי הבריא יותר.
  • במידה וכל אלו לא עוזרים, והעצירות היא כרונית יש לפנות לאבחון מקיף אצל הרופא, כדי לשלול או לאשש חשש לבעיה עמוקה יותר.
  • מתקשים להתמודד עם העצירות? כבר לא יודעים מה לעשות כשיש עצירות? דברו איתנו. אנחנו מתמחים להתאמת הטיפול המתאים לכל מקרה של עצירות לגופו – לקבלת שיחת ייעוץ חינמית, צרו קשר כעת>>>

שאלות נוספות

במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם הרופא או עם מטפל אלטרנטיבי טוב, לגבי אסטרטגיית טיפול אפקטיבית לעצירות.
דרכי ההתמודדות בהריון זהות להתמודדות הרגילה עם עצירות, אך מומלץ לתאם את דרך הטיפול עם הרופא.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים