התאפקות מיציאות הגורמת לעצירות

גם אתכם העצירות מאמללת? – התייעצו איתנו לגבי הטיפול היעיל ביותר עבורכם אינדיבידואלית – צרו קשר כעת.

לא ממש נעים לדבר על זה, ובטח לא לכתוב על זה בצורה גלויה שכזו, אך אין ברירה! אנשים לא מודעים ופשוט סובלים, וצריך לעשות לזה סוף! – יציאות של צואה, זה לא משהו שאנחנו יכולים לתזמן לפי שעה פנויה או מיקום נוח לנו. לכן כאשר הן באות בעיתוי לא מושלם מבחינתנו, אנחנו מפעילים את הנוהל הבעייתי, בו אנחנו כבר מתורגלים היטב: התאפקות! אנחנו מרשים לעצמנו להתאפק לעיתים קרובות שעות רבות, וזאת בעיקר בגלל שאנחנו לא מודעים לכך שזה עשוי להוביל לעצירות קשה. עוד על עצירות שנגרמת מהתאפקות מיציאות בשורות הבאות.
התאפקות מיציאות ועצירות

תוכן עניינים

כמה מילים על תופעת העצירות.

את המילה 'עצירות' לא צריך לבאר ולהסביר. כמעט כל אחד התנסה בחוויה המפוקפקת של בטן מלאה המאיימת להתפקע, לצד חוסר יכולת לרוקן אותה מתכולתה.

העצירות עשויה להיווצר משלל סיבות. כגון הרגלי תזונה לקויים, צריכה לא מספקת של נוזלים, העדר פעילות גופנית מספקת, לחץ וחרדה, הריון, תרופות מסוימות. לעיתים רחוקות יותר הגורמים לעצירות הם מחלות ובעיות גופניות משמעותיות.

לרוב העצירות באה לתקופות קצרות, והיא וניתן לשחרר אותה מיידית באמצעות שינויים קטנים בהרגלי החיים שלנו. אך בחלק מהמקרים היא הופכת להיות עצירות קשה וכרונית, ומצב זה מחייב התערבות ומעקב רפואי.

רצוי לשחרר את העצירות מיידית בעזרת 'תרופות סבתא' מיוחדות כגון: שזיפים מיובשים, זרעי פשתן, שלל מאכלים הרוויים בסיבים תזונתיים, שמן זית, שתייה מרובה של מים ועוד.

במידה וכל אלה לא עוזרים ניתן להיעזר בתרופות, משלשלים או מרככי צואה. אך עם תכשירים אלה יש לעשות שימוש מצומצם ומוגבל, וזאת בשל סכנת ההתמכרות שהם טומנים בחובם.

 

התאפקות מיציאות – מחולל עצירות משמעותי.

אם ישאלו אותכם כמה פעמים התאפקתם מיציאות בשנה האחרונה, ספק אם תדעו למנות את מספר הפעמים על שתי כפות הידיים.

זה משהו שרובנו רגילים לעשות כאשר היציאות לא באות לנו בטוב. תפס אותנו עצירות באמצע פגישה חשובה? כל מה שעלינו לעשות זה להדק ולכווץ את שרירי מערכת העיכול, וראו זה פלא תוך דקה שתיים אין זכר לתביעה של הגוף שלנו לשחרר את הלכלוך שבתוכו. – אחלה פתרון? לא באמת!

זה אולי יאפשר לנו להמשיך להיצמד ללו"ז שלנו בדיוק כפי שאנחנו רוצים, אך הנקמה בוא תבוא בחלק גדול מהמקרים. בסוף כל התאפקות מיציאה, עשויה להמתין לנו אפיזודה מעיקה של עצירות קשה שתלווה אותנו כמה ימים. אז בפעם הבאה שתחשבו להתאפק מיציאה מומלץ לכם לשקול זאת שוב.

 

כיצד גורמת התאפקות מיציאות לעצירות?

כאשר הצואה שלנו מוכנה לצאת מהגוף, היא מתקדמת במורד מערכת העיכול ועוצרת בחלק התחתון של המעי הגס. בשלב הזה חיישנים טבעיים המובנים ברקטום, מאותתים למוח שהגיע הזמן לפתוח את השער של מערכת העיכול, ולתת לפסולת לנוע החוצה אל החופש.

עכשיו הדבר הכי נכון מכל הבחינות הוא, לגשת לשירותים ולתת לגוף להתנהל באופן הנכון בעבורו. אך ככל שנחליט שנבחר לגדוע בכוח את תהליך פינוי הצואה מהגוף, נגרום לרקטום להתרחב ולעשות מקום לצואה בתוכו, ולאיתותים להפסיק לשדר למוח. בשלב הזה כבר לא נחוש בדחיפות להתפנות.

הצואה הזו שמתארחת בינתיים בתחתית המעי הגס, מתייבשת ומתקשה, והופכת להיות 'פקק' נוקשה ויבש שימנע את סדר היציאות הסדיר בהמשך.

 

התאפקות בלתי מודעת מיציאות שמובילה לעצירות

לא תמיד אנחנו מודעים לעובדה שאנחנו מתאפקים. התת מודע שלנו דואג 'לקטול' בעודו באיבו כל רצון של הגוף לפנות את עצמו מהפסולת שבו.

זה קורה כאשר יש חשש פנימי מיציאות. תופעה זו שכיחה מאוד במקרים הבאים:

גמילה של ילדים קטנים

כשגומלים ילדים קטנים, יש בתוכם לעיתים מחסום פסיכולוגי מסדר היציאות החדש. זה יכול לנבוע מפחד טבעי מהחלל העמוק והמרתיע של האסלה, שמעליו הם מתבקשים לרחף. זה יכול להיות הרתיעה שלהם להיחשף וויזואלית לצואה היוצאת מגופם, משהו שהם לא היו רגילים לו עד עתה. ועוד סיבות שונות ומשונות. כל אלה גורמים לילד להתאפק מיציאות, ומכאן הדרך לעצירות קשה אצל ילדים ומכאיבה קצרה.

נשים לאחר לידה

עם יציאת העובר המתוק לחלל העולם, עשויים להיווצר קרעים באזור הלידה המחייבים תפירה. קרעים אלה עשויים לכאוב בעת יציאת צואה מהגוף. מה שגורם לנשים לדחוק בתוכן את היציאות ולגרום לעצמן עצירויות קשות לאחר הלידה.

מטופלים לאחר ניתוח

לאחר ניתוח בבטן או במערכת העיכול, מטופלים רבים נמנעים ומתאפקים מיציאות, מחשש שזה יוביל לכאב. מצב זה עשוי לפתח עצירות משמעותית וקשה לאחר הניתוח.

 

טיפ לקראת סיום:

אם אתם סובלים מכאבים ביציאות לאחר לידה או ניתוח, אל תתאפקו אלא תיעזרו במרככי צואה ומשלשלים, במטרה להפוך את היציאות לקלילות ופשוטות.

 

לסיכום:

  • אחד הגורמים הנפוצים לעצירות זה התאפקות מיציאות. חשוב מאוד להתפנות, בכל פעם שהגוף מאותת לנו על צורך כזה.
  • במקרים בהם יש קושי ביציאות כגון לאחר ניתוח או לאחר לידה, יש להיעזר במרככי צואה ומשלשלים.
  • אנחנו ב'עצירופדיה' מתמחים במתן הכוונה וליווי מקצועי, לאנשים שסובלים מעצירות. אנחנו מתאימים לכל מטופל את הטיפול הנכון והמדויק ביותר בעבורו – רוצים שמומחה לעצירות מטעמינו יצור איתכם קשר? – פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

לא תמיד. אך ככל שנתאפק יותר הסיכוי שנסבול מעצירות גבוה יותר.
במקרים כאלה יש להשתמש עם משלשלים ומרככי צואה, רצוי מן הטבע. אך במידה ואלה לא עוזרים מספיק, אפשר גם להקל את היציאות עם תרופות אחרות.
אייל לווינסון
אייל לווינסון

את המשיכה להבנת דרכי הפעולה של מערכת העיכול חשתי כבר בילדות. ריתקה אותי במיוחד בעיית העצירות, בה העמקתי עד מאוד. חקרתי אותה לעומק ולרוחב, על כל גורמיה, תסמינה, סיבוכיה וטיפוליה. ואת המידע הזה שרכשתי אני יותר משמח לחלוק איתכם.
כהיום אני זוכה לייעץ להמון אנשים שמתמודדים עם עצירויות קשות, ולכוון אותם לטיפול המתאים ביותר למצבם – אני מאושר שאני מצליח לתרגם את הידע העצום שיש לי על עצירות, לעזרה לזולת והקלה בסבל של אנשים.

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

קוטעים את הסבל, משחררים את העצירות, ויוצאים לדרך חדשה ובריאה!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים